گزارش بلك بلاگ؛

گام تازه برای ادغام موسسات معاونت فرهنگی وزارت ارشاد

گام تازه برای ادغام موسسات معاونت فرهنگی وزارت ارشاد

به گزارش بلك بلاگ معاونان اداری و مالی موسسات تابع معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته برای تعیین تكلیف وضعیت نیروهای سه موسسه این معاونت تشكیل جلسه داده و گامی تازه در اینباره برداشتند.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، بیشتر از ۶ ماه بعد از اعلام و انتشار خبر ادغام مؤسسات تابع معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم تصویب شكل این ادغام در معاونت و ساختار تازه این مؤسسه كه پیش از این در خبرگزاری مهر انتشار یافته بود، همزمان با نزدیك شدن به ماه پایانی سال این مورد با شدت بیشتری در حال پیگیری است.
در حالی كه محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری اخیر خود، پیگیری انحلال سه مؤسسه و ایجاد مؤسسه تازه را به زمانی بعد از نمایشگاه كتاب موكول كرده بود، خبرها حاكی از برگزاری نشست هایی برای اجرای سریع تر این مورد است.
به این ترتیب روز گذشته یكشنبه ۱۳ بهمن، معاونان اداری و مالی مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، خانه كتاب و بنیاد شعر و ادبیات داستانی در نشستی با مبحث تعیین تكلیف وضعیت نیروی انسانی و مایملك و وسایل و اماكن اداری این سه نهاد در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برگزار شده و در این حوزه تصمیم گیری هایی انجام شده است.
با برگزاری جشنواره شعر فجر توسط بنیاد شعر و ادبیات داستانی و هم برگزاری اختتامیه جایزه كتاب سال توسط خانه كتاب، برنامه های این دو مؤسسه عملاً امسال تمام می شود و چالش پیش روی آنها، تعیین وضعیت نیروی انسانی شاغل در آنها برای سال آتی است.
با تغییرات ایجادشده در ساختار تخصیص بودجه كشور و بر مبنای آن چه پیش از این مدیران ارشاد وزارت ارشاد هم اعلام نموده اند، در سال ۹۹ تخصیص بودجه از ساختار نهاد محور به ساختار برنامه محور تغییر پیدا می كند و بر این اساس مؤسسات فوق نمی توانند مانند سابق از بودجه برخوردار شوند.
شنیده ها حاكی می باشد كه مؤسسه موردنظر، با محوریت مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، با نامی تازه تشكیل می شود و وظایف مؤسسه خانه كتاب و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانی ها در چارچوب معاونت هایی در آن ادغام خواهد شد.
مؤسسه تازه شامل بخش های معاونت ادبیات، معاونت نمایشگاه های كتاب، معاونت اداری مالی خواهد بود. این مورد كه بخش فعالیتهای در رابطه با حضور ایران در نمایشگاه های بین المللی كتاب و تعیین مسیر این فعالیت از ساختار مؤسسه نمایشگاه ها بیرون برود و در چارچوب بخشی تازه در ستاد معاونت فرهنگی پیگیری و اجرایی شود، هم در دست بررسی در معاونت فرهنگی است.

1398/11/14
13:45:22
5.0 / 5
4244
تگهای خبر: برنامه , جایزه , جشنواره , داستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴