توسط نشر چشمه؛

رمان بهروز بوچانی در ایران چاپ می شود

رمان بهروز بوچانی در ایران چاپ می شود

بلك بلاگ: رمان هیچ دوستی به جز كوهستان نوشته بهروز بوچانی بزودی توسط نشرچشمه منتشر می شود.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، رمان بهروز بوچانی كه چندی است در سطح بین المللی مطرح شده، بزودی توسط نشر چشمه در ایران به چاپ می رسد.
این نویسنده و مستندساز و روزنامه نویس ایرانی خاطره دوزخ را با خود دارد. او كه قبل از ترك ایران در حوزه محیط زیست و مسائل كُردها مشغول به فعالیت و نوشتن بود، ناچار شد تا ایران را به مقصد استرالیا ترك كند و این آغاز راهی بود كه از او نویسنده ای رنج دیده ساخت.
بوچانی بعد از غرق شدنِ قایقِ مهاجران غیرقانونی، از مرگ گریخت اما به دستِ گارد نیروی دریایی استرالیا دستگیر و همراه مهاجرانِ دیگر به جزیره ی مأنوس فرستاده شد. وی در این ناكجاآباد كه حقِ خروج از ان را نداشت و شبیه یك تبعیدگاهِ مخوف بود، نوشتنِ كتابِ «هیچ دوستی جز كوهستان» را به شكل پنهانی شروع كرد.
او خاطرات و تجربه های اش را در قالبِ روایتِ داستانی و از طریقِ پیام رسانِ واتس آپ برای امید توفیقان می فرستاد. كاری كه در نهایت منجر به انتشار كتاب با ترجمه توفیقیان شد و ناگهان جهان از طریقِ ادبیات و كلمات فهمید چه بر سر بوچانی و دیگران رفته است.
این كتاب برنده جایزه «ویكتوریا» شد اما دولت استرالیا اجازه نداد بوچانی برای دریافت جایزه اش از جزیره بیرون برود. فشار رسانه ها و نشریاتی چون نیویورك تایمز، گاردین، واشنگتن پست و… هم كتابِ تكان دهنده بوچانی را به فارسی نوشته بود، سبب شد اسم این نویسنده روی زبان ها افتاده و عملا كاری كرد كه او بالاخره اواخر نوامبر ۲۰۱۹ از دوزخ مأنوس آزاد و به نیوزلند برود.
رمان مذكور روز ۲۶ بهمن در چارچوب یكی از عناوین مجموعه كتاب های قفسه آبی نشر چشمه منتشر می شود.

1398/11/12
21:34:37
5.0 / 5
4257
تگهای خبر: جایزه , داستان , رسانه , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱