طرح مطالعاتی تالاب میقان اراك در دست اقدام و بررسی است

طرح مطالعاتی تالاب میقان اراك در دست اقدام و بررسی است

به گزارش بلك بلاگ ایسنا/مركزی معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مركزی اظهار داشت: تهیه طرح مطالعاتی و زون گردشگری تالاب میقان در دست اقدام و بررسی است.


برپایه اعلام میراث فرهنگی استان مركزی، سید حسن حسینی امروز در نشست كمیته تخصصی "گردشگری و معیشت پایدار جوامع محلی" كه در اراك برگزار شد، اظهار نمود: تالاب میقان از نظر گردشگری، یكی از مراكز مهم طبیعت گردی و پرنده نگری كشور به حساب می آید.
حسینی اضافه كرد: به علت ظرافت منطقه تالاب بعنوان زیستگاه پرندگان و جانوران مختلف، مشاوری در حال انجام طرح مطالعاتی است تا مشخص شود به چه میزان امكان ورود توریست در این منطقه وجود دارد.
معاون گردشگری استان مركزی اظهار داشت: این كمیته تخصصی با میزبانی میراث فرهنگی با حضور نمایندگانی از محیط زیست، منابع طبیعی، بخشداری، جهاد كشاورزی، استانداری و دهیار روستاهایی طرمزد و میقان برگزار گردید.
حسینی اضافه كرد: در این جلسه مصوب شد دوره های آموزشی توانمندسازی و توسعه گردشگری روستایی برای دهیاری ها، اعضای شورای روستاها و جوامع محلی روستاهای حاشیه تالاب میقان جهت آشناسازی مردم منطقه توسط میراث فرهنگی برگزار گردد.
او اظهار داشت: همینطور اولویت بندی عناوین گردشگری روستا های حاشیه تالاب توسط دهیاران درجلسه بعد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
براساس این گزارش، تالاب میقان (تالاب كویری میقان) از تالاب های ایران است كه در استان مركزی و در ۱۵ كیلومتری شمال شرقی اراك و جنوب غربی داوودآباد قرار گرفته است.
در سال های دارای بارندگی مناسب، تالاب دارای آب قابل توجهی است و در سالهای كم آبی عموماً سطح تالاب خشك شده و به حالت كویری در می آید. این تالاب از زیستگاه های پرندگان مهاجر سیبری و از زیستگاه های مهم پرندگان مهاجر در مركز كشور است.



1398/09/25
14:51:25
5.0 / 5
4157
تگهای خبر: آموزشی , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳