یادواره شهدای حماسه بزرگ تنگه كوشك و سارات سومار برگزار می گردد

یادواره شهدای حماسه بزرگ تنگه كوشك و سارات سومار برگزار می گردد

به گزارش بلك بلاگ یادواره شهدای حماسه بزرگ تنگه كوشك و سارات سومار و گرامیداشت «شهدای بمباران هوایی شهر ایوان و زرنه» برگزار می گردد.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، این یادواره پنج شنبه ۳ مرداد، ساعت ۱۸ در یادمان شهدای تنگه كوشك «دوراهی روستای ویله به سمت سومار» با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار دكتر «حسن رستگارپناه» مسؤل سابق قرارگاه حمزه سیدالشهدا و مسؤل معاونت امنیت پایدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می شود.
تنگه كوشك در دوران دفاع مقدس محل قرارگاه عملیاتی مقدم ارتش در غرب كشور بود. در اواخر تیر ماه سال ۱۳۶۷ و بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از جانب ایران، ارتش عراق سومار را اشغال كرد و با عبور از پل هفت دهنه و جاده سومار ایوان با هدف قطع ارتباط دو استان ایلام و كرمانشاه و تصرف شهرستان ایوان وارد تنگه كوشك شد اما مردم ایوان به همراه نیروهای سپاه و ژاندارمری با هدف قرار دادن ستون تانك های دشمن در دهانه تنگ كوشك حركت آنها را در جاده سومار به ایوان متوقف كردند و آنها را به عقب نشینی وا داشتند.
در جریان مقاومت رزمندگان در تنگه كوشك ضمن انهدام برخی از تانك های دشمن ۴۶ نفر از خدمه تانك ها و نیروهای دشمن به اسارت درآمدند. ابوالحسن خرم رودی فرمانده دلیر هنگ مستقل ژاندارمری و سیروس دوبرا و شیخ عباس فلاحی از نیروهای بسیج مردمی در جریان این مقاومت مردمی به شهادت رسیدند.
حالا بنای یادبود و سنگ نوشته این شهیدان یادآور حد نهایی پیشروی دشمن در شمال استان ایلام و ایوان است.




منبع:

1398/04/24
13:52:34
5.0 / 5
4356
تگهای خبر: رمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳