یك مسئول خبر داد:

67 رشته صنایع دستی در كاشان فعال است

67 رشته صنایع دستی در كاشان فعال است

به گزارش بلك بلاگ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كاشان اظهار داشت: از مجموع 290 هنر دستی شناخته در ایران، 67 هنر در منطقه كاشان فعال است.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، مهران سرمدیان امروز (پنج شنبه) در آیین روز صنایع دستی در كاشان، اظهار نمود: طی یك دهه گذشته، 12 رشته از صنایع دستی این منطقه نشان اصالت یونسكو و 33 رشته هم نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را به دست آورده اند.
وی ادامه داد: با هدف توسعه و رونق صنایع دستی بازارچه دائمی در محور تاریخی كاشان به راه افتاده است، چونكه بازارهای روزانه با عنایت به تنوع زمان حضور گردشگران و كاهش توریست در سه ماهه دوم سال، فرصت مناسب برای معرفی صنایع دستی نیست.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كاشان با اشاره به معرفی كاشان بعنوان شهر ملی نساجی سنتی، خاطرنشان كرد: سال گذشته، چهار نشان بین المللی صنایع دستی سنتی به رشته های زری بافی، شر بافی و مخملبافی كاشان رسید.
سرمدیان اظهار داشت: در این آیین از عباس مهندس، عباس عصار فینی، محمد جاری پور، حسین تسلطی، علیرضا هاشم زاده، غفار سردابی، علی محمد صحرایی و اكبر امامیان بعنوان پیشكسوت صنایع دستی تجلیل شد.
وی ادامه داد: همینطور تقدیر از حسین زارعی، حسن شب خوان، علی خباز نشلجی، امیرحسین شیرخدایی، مهدی محتشمی، علیرضا خراسانی زاده، زهرا الهام نیا، منا آذرنوش و عباسعلی بهی هنرمندان جوان صنایع دستی از دیگر برنامه های این آیین بود.
به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، بیشتر از یك هزار نفر از شهروندان كاشان در 67 كارگاه صنایع دستی و هنرهای زینتی این شهرستان مشغول به فعالیت هستند و آیین گرامیداشت روز صنایع دستی در مركز هنرهایی سنتی و صنایع دستی كاشان با حضور فرماندار و تعدادی از مسئولان محلی برگزار گردید.



1398/03/23
18:27:13
5.0 / 5
4031
تگهای خبر: برنامه , رمان , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱