توسط نشر پیدایش انجام شد؛

چاپ پنجمین كتاب ادبیات ژانری، بازشدن درهای گذشته برشاهزاده دیوانه

چاپ پنجمین كتاب ادبیات ژانری، بازشدن درهای گذشته برشاهزاده دیوانه

بلك بلاگ: رمان یِفرِن دوم نوشته فرهاد آذرنو اخیرا توسط نشر پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، رمان «یِفرِن دوم» نوشته فرهاد آذرنو اخیرا توسط نشر پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده است.
این كتاب، یكی از عناوین مجموعه «ادبیات ژانری» است كه این ناشر چاپ می كند. از این مجموعه قبل تر رمان های «گریخته (هفت روایت درباب مرگ)»، «خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی»، «ماورا سلسله جنایت های بین كهكشانی» و «رزونانس» چاپ و انتشار یافته اند. چاپ این كتاب ها از سال قبل دردستور كار پیدایش قرار گرفته است.
داستان رمان «یفرن دوم» از این قرار است: پادشاه «ما-سوفیان» به قتل رسیده و در بحبوحه نشستن برادرش بر تخت، و در زمانی كه دسیسه كاران و قاتلان در آستانه پیروزی اند، «گارالاس» پسر شاه مقتول، شاهزاده مالیخولیایی، مرگ را می پذیرد و بی وقفه خودرا در سمومِ دریایی خونین رنگ غرق می كند. اما این سموم كه قرار بود او را بكشند، موجب می شوند به جهان اولین ها وارد شود. بدین سان درهای گذشته از یادرفته و نزاع ایزدان ماشینی به روی گارالاس باز می شود و او را به سرنوشتی تازه پیوند می زند؛ پیوند هملت با مكاهای ژاپنی و فانتزی موج نو و پادشاهان اسكاندیناوی و اساطیر جهان گستر روان انسانی
در قسمتی از این كتاب می خوانیم:
دو صفِ ساحران با حشّاشینِ خسته و زخمی در بین شان، نگهبانان همراه را رها كرده و از پله های ورودیِ عمارتِ اصلیِ گنبدی شكل معبد گارل بالا رفتند. ردیفِ منظمِ نگهبانانِ خاكستری پوشِ دربِ معبد نیزه های شان را به نشانه احترام ورود ساحران بر زمین كوبیدند و از جلوی راه كنار رفتند.
در داخلِ معبدِ كوچك، ساحران فلز، حشّاشین را رها كردند و به نوبت زیرِ هر یك از ستون های بیست گانه داخل معبد جای گرفتند و ایستادند. كمی بعد خادمان معبد از درب های پشتی وارد شدند و مشغول باز كردن سلاح های ساحران و زره های شان شدند. در زیرِ گنبدِ معبد، كنار جایی كه حشاشین ایستاده بودند، پله هایی از چهار طرف بالا رفته و به محراب اصلی می رسیدند. در بالای محراب، زره باستانی گارل ایدریس، داخل قابی شیشه ای، یكدست نقره ای، بدون كوچك ترین نشانه ای از فرسودگی، به انتظار نشسته بود و در نور كم فروغ شمع های روی پله های محراب برق می زد.
پیرمرد ساحر آخرین فردی بود كه وارد معبد شد. وی در شصت سالی كه در خدمت معبد یفرن بود هیچ گاه به خاطر نداشت هیچ كدام از هم كیشانش درباره معبد گارل سخنی گفته باشند. با این وجود در متون مقدس معبد یفرن از آنها بعنوان فرقه ضاله فرزندان دروغین یفرن یاد می شد. ساحران فلز معبد كوچكِ گارل تنها ۲۰ نفر تعداد داشتند و تمام عمر خودرا صرفاً وقفِ حفظِ زرهِ گارل كرده و معتقد بودند روح گارل ایدریس از فراسوی زمان با آنها به زبانِ باستانیِ پیشینیان سخن می گوید. آنها بجای "فِروسْ ایمپِراطورِ" بشارت داده شده راستین، در انتظار "پراكِلاروم كائِلِستی اومینه" یا ظهورِ دومِ یفرن در شمایلِ كفرآمیزِ انسان بودند.
این كتاب با ۱۴۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۸ هزار تومان انتشار یافته و در آستانه چاپ دوم قرار دارد.


منبع:

1398/02/20
13:03:50
5.0 / 5
4770
تگهای خبر: خدمات , داستان , رمان , ژانر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴