اما و اگرهای حفاظت از بناهای تاریخی یزد در هنگام وقوع بحران

اما و اگرهای حفاظت از بناهای تاریخی یزد در هنگام وقوع بحران

بلك بلاگ: مدیركل مدیریت بحران استان یزد اظهار داشت: حفاظت از شهروندان و بناهای تاریخی مستلزم مدیریتی منسجم و البته پیش بینی بحران های احتمالی است.


در روزهایی كه تمام مردم ایران دغدغه چگونگی سپری كردن تعطیلات نوروزی را داشتند با شرایط متفاوتی كه شاید خیلی دور از انتظار مسئولین و مردم بود مواجه گشتند.
سیلاب هایی كه متاسفانه استان های خراسان شمالی، فارس، گلستان، لرستان، كرمانشاه، آذربایجان شرقی، كردستان، چهارمحال بختیاری و خوزستان را درگیر كرده است می تواند زنگ خطری برای دیگر استان های كشور باشد. زنگ خطری كه بیشتر از هرچیزی بناهای تاریخی و ثمین جای جای ایران همچون شهر میراث جهانی یزد را تهدید می كند.
«هادی هادی نسب در گفت و گو با ایسنا با بیان این كه حفاظت از بناهای تاریخی و جان مردم مستلزم مدیریتی منسجم و با برنامه است، اظهار نمود: با عنایت به شرایط و وضع موجود، نیروهای اداره كل مدیریت بحران به همراه دستگاهای امدادی به صورت شبانه روزی پای كار بودند تا كم ترین مشكل و خسارت به سطح شهر و شهروندان وارد شود.
وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان ها، اضافه كرد: این جلسات برای آمادگی دستگاه ها و مدیریت مطلوب حوادث قبل، حین و پس از وقوع برگزار شده است.
مدیركل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینكه اطلاعیه ای در خصوص آماده باش كامل تمامی مدیران، معاونان و حداقل یك نفر در هر قسمت به صورت تمام وقت و شبانه روزی در محل كار تا زمان عادی شدن اوضاع صادر شد، اظهار داشت: این افراد باید نسبت به پیگیری موارد مرتبط، انجام امور، اعزام تجهیزات، امكانات و ماشین آلات به محل های اعلام شده توسط ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان اقدام نمایند.
وی، استقرار اكیپ های ویژه، ماشین آلات سبك و سنگین شهرداری و دستگاهای امدادی در نقاط حادثه خیز را یكی دیگر از اقدامات انجام شده متناسب با شرایط موجود عنوان نمود و اضافه كرد: در این راستا مكاتبات لازم برای جمع آوری نخاله های ساختمانی و سامان دهی سیل بندهای استان با دستگاهای متولی امر هم به عمل آمده و در حال انجام عملیات هستند.
هادی نسب، صدور اخطاریه و اطلاعیه های لازم درباب رعایت مسائل ایمنی توسط مردم شریف استان را از دیگر اقدامات انجام شده از طرف مدیریت بحران دانست و اشاره كرد: افراد در چنین مواقعی از قرارگیری در حاشیه رودخانه ها و اتراق در بستر رودخانه ها و مسیل ها اجتناب كنند و محتاطتر باشند تا مشكلی بوجود نیاید.



1398/01/21
14:26:50
5.0 / 5
4274
تگهای خبر: برنامه , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴