تشكیل هفت كمیته در شوراهای هماهنگی دفاع مقدس

تشكیل هفت كمیته در شوراهای هماهنگی دفاع مقدس

بلك بلاگ: مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان از تشكیل ۷ كمیته در شوراهای هماهنگی دفاع مقدس آگاهی داد.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، حجت الله ناصرپور در نشست صمیمانه با دانشجویان مقطع كارشناسی ارشد رشته جغرافیای دفاع مقدس دانشگاه لرستان، اظهار نمود: بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس به دنبال تثبیت، انتقال، انتشار و تبلیغ ارزش هایی است كه انسان های بزرگواری در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی در این كشور خلق كردند.

وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، ارزش ها در حوزه نظامی كارآمد بودند و موجب شد كشور امنیت پایدار داشته باشد و امروز هم آن ارزش ها به اعتبار آن عزیزان ماندگار است.

ناصرپور با اشاره به این كه كار كردن در حوزه دفاع مقدس موجب افتخار است، اضافه كرد: خدا را شاكر هستیم كه در این مسیر ما را هدایت كرد، در مسیری كه بتوانیم پا جای پای شهدای گران قدر بگذاریم، چراكه آنها با جان خودشان با خدا معامله كردند.

ناصرپور نظام جمهوری اسلامی را متعلق به مردم دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی برآمده از گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) است كه با جوشیدن از دل پاك امام راحل(ره) و با پذیرش آن از طرف مردم رخ داد و موجب استقرار نظام اسلامی شد.

وی با بیان این كه فرآیند تمدن سازی اسلامی برمبنای نقطه نظرات مقام معظم رهبری شامل پنج مرحله انقلاب، استقرار نظام، تشكیل دولت اسلامی، جامعه یا كشور اسلامی و تمدن اسلامی است، اشاره كرد: امروز ما در مرحله دولت سازی اسلامی هستیم.

ناصرپور خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه، اظهار داشت: به شما تبریك می گوییم چراكه شما در مسیری گام گذاشته اید كه سبب تثبیت انقلاب اسلامی میگردد.

ناصرپور با بیان این كه اگر نبرد هشت ساله آن جوانمردانی كه جان شان را كف دست گذاشتند و از مرزهای كشور دفاع كردند، نبود امروز انقلاب اسلامی وجود نداشت، افزود: باید قدر مسیری را كه انتخاب نموده اید بدانید؛ چراكه این هدایت الهی و خواست خداوند بوده كه در این مسیر گام بگذارید.

وی درباره شكل گیری و تأسیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار نمود: در سال های ۶۷ و ۶۸ دفاتر بنیاد در استان ها خصوصاً در سپاه پاسداران افتتاح شد، اما از سال ۸۴ به دستور مقام معظم رهبری بنیاد شكل گرفت.

ناصرپور با تاكید بر این كه بنیاد در تابعیت ستاد كل نیروهای مسلح است، بیان كرد: در سازمان بنیاد حدود ۱۲ تا ۱۳ وزارتخانه شریك هستند یعنی زیرمجموعه هیئت امناء هستند، بدین سبب تقریباً همه وزارتخانه های دستگاه ‎ های فرهنگی در سازمان بنیاد هستند.

ناصرپور اظهار داشت: سازمان های مشاركت روحانیت، مشاركت زنان در دفاع مقدس، ادبیات، اسناد و پژوهش های دفاع مقدس و پیشكسوتان، سازمان هنری و سینمایی و سازمان مهندسی و یادمان ها سازمان های تشكیل دهنده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هستند.

وی افزود: حفاظت و بهره برداری از آثار و ارزش های دفاع مقدس و ثبت حماسه های جاودانی امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و پیشگیری از تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گران بهای خون پاك شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس، از مهم ترین اهداف تشكیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

وی با بیان این كه در هر استانی شوراهای هماهنگی دفاع مقدس تشكیل شده است كه ریاست شورای هر استانی، استاندار و دبیر این شورا مدیركل بنیاد حفظ آثار است، اظهار داشت: حدود ۲۳ عضو در این شورای هماهنگی بعنوان عضو دائم بایستی با اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش های هر استانی همكاری كنند و كارها و اهداف بنیاد را پیش ببرند و در هر شهرستان هم یك شورای هماهنگی دفاع مقدس به ریاست فرمانداری آن شهرستان تشكیل شده است.

ناصرپور اظهار داشت: در امتداد پیشبرد اهداف بنیاد حفظ آثار هفت كمیته هم تعریف شده است كه عبارت اند از كمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس، كمیته هنری نمایشی و ادبیات دفاع مقدس، كمیته فرهنگی اجتماعی، رسانه ای، كمیته مركز فرهنگی و یادمان ها ازجمله این كمیته ها هستند.





1397/10/06
13:44:26
5.0 / 5
3955
تگهای خبر: رسانه , رمان , سینما , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵