قائم مقام سیما فیلم: ۱۲ سریال الف ویژه در دستور ساخت است

ساخت سریال سلمان فارسی در دكورهای محمد رسول الله

ساخت سریال سلمان فارسی در دكورهای محمد رسول الله

بلك بلاگ: قائم مقام سیما فیلم درباره جزئیات ساخت پروژه «سلمان فارسی» به كارگردانی داوود میرباقری و همینطور سریال «حضرت موسی (ع)» به كارگردانی جمال شورجه توضیحاتی را عرضه داد و در عین حال از ساخت ۱۲ سریال الف ویژه دیگر اطلاع داد.



سید علی حمیدی ـ قائم مقام سیما فیلم ـ در گفت وگو با ایسنا درباره پروژه «سلمان فارسی» با اشاره به اینكه این مجموعه الف ویژه در مرحله صفر پیش تولید است، توضیح داد: برآورد این مجموعه كمابیش انجام شده است. لوكیشن ها مشخص شده اند، بخشی از پروژه به ساخت دكور برمی گردد، بخشی از كار نیاز به اصلاحیه دارد و بخشی از پروژه هم مستلزم سفری است كه سازندگان باید پیش رو داشته باشند و همه لوكیشن ها مشخص شده اند كه كجا خواهد بود.

وی با اشاره به اینكه یكی از لوكیشن های مربوط به سریال «سلمان فارسی» در خارج از ایران خواهد بود، در عین حال بخشی از دكور این سریال را مربوط به دكور فیلم سینمایی «حضرت محمد (ص)» عنوان نمود كه بخشی از سریال میرباقری در این دكور ساخته خواهد شد. همینطور كارگاه های دكور و لباس هم آغاز به كار كرده اند.



بازیگران سلمان فارسی هنوز انتخاب نشده اند

حمیدی در پاسخ به این پرسش كه كدام بازیگران برای این پروژه قرارداد بسته اند، توضیح داد: گپ و گفت با بازیگران شكل گرفته است اما هنوز به قطعیت نرسیده است. با عنایت به اینكه تعداد كثیری از بازیگران در این پروژه حضور خواهند داشت و مقرر است به سه دوره تاریخی پرداخته شود در حال رایزنی با بازیگران زیادی برای شخصیت های مختلف این مجموعه هستیم. در واقع برای هر پرسوناژی چندین نفر انتخاب شده اند، اما هنوز بازیگران قطعی نشده اند.

وی درباره عوامل مجموعه «سلمان فارسی» هم خاطرنشان كرد: تهیه كنندگی این مجموعه بر عهده حسین طاهری است و تعداد زیادی از بهترین عوامل فیلم های سینمایی و تلویزیونی كشور در این مجموعه همكاری خواهند كرد.



سریال «حضرت موسی(ع)» همچنان در حال برآورد

قائم مقام سیما فیلم درباره پروژه حضرت موسی(ع) و اینكه در چه مرحله ای از تولید است، توضیح داد: این مجموعه در مرحله برآورد است و حدود ۸۵ درصد از برآورد این مجموعه به سرانجام رسیده است. حضرت موسی (ع) و سلمان فارسی دو پروژه ای هستند كه همزمان آغاز به كار خواهند كرد. از جهت فنی عوامل مجموعه «حضرت موسی(ع)» فعالیت خویش را شروع كردند اما نكته ای كه وجود دارد در بحث مالی است كه باید قطعی تر اتفاق بیفتد و بعد وارد فاز تولید بشویم.



گپ و گفت با حسن فتحی برای بازگشت به تلویزیون

حمیدی درباره بازگشت كارگردانان مطرح سینما و تلویزیون به صدا و سیما و اینكه آیا پیشنهادی از جانب تلویزیون در خصوص حضور آن ها صورت گرفته است، اظهار نمود: گپ و گفت مقدماتی برای برخی كارگردانان همچون حسن فتحی برای حضور در تلویزیون و ساخت یك مجموعه با عنوان «۱۰ پهلوان» صورت گرفته است، اما همچنان در حال رایزنی هستیم و هنوز به قطعیت نرسیده است.



«جشن سربرون» سریالی با محتوای دوره پهلوی

او همینطور از ساخت مجموعه ای بعنوان «دلدادگی» به كارگردانی و نویسندگی رضا میركریمی اطلاع داد و درباره جزئیات آن اظهار داشت: این مجموعه كه بعنوان كار فاخر از آن یاد می گردد در حال نگارش متن است. همینطور مجموعه «نفوذ» به كارگردانی جواد شمقدری در حال تولید است. «جشن سربرون» كه مقرر است درباره پهلوی اول و دوم ساخته شود به آقای مجتبی راعی سپرده شده است و این مجموعه در حال پیش تولید است. همینطور مقدمات تولید مجموعه «عطیه» كه راجع به شهدا است، به كارگردانی محمد حسین حقیقت فراهم شده و مقدمات متن آن آماده شده است.

سید علی حمیدی در انتها با تاكید بر اینكه هم اكنون حدود ۱۲ ـ ۱۳ سریال فاخر در تلویزیون در مرحله پیش تولید است و مقدمات ساخت آن ها فراهم می شود، توضیح داد كه به صورت كلی ۱۳۲ كار در مرحله تولید داریم.



1397/08/06
14:15:07
5.0 / 5
4246
تگهای خبر: سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴