آغاز داوری پنجمین جشنواره تقدیر از مروجان كتابخوانی

آغاز داوری پنجمین جشنواره تقدیر از مروجان كتابخوانی

بلك بلاگ: مرحله اولیه داوری پنجمین دوره تقدیر از مروجان كتابخوانی شروع شد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از ستاد اطلاع رسانی رویدادهای ترویج كتاب خوانی، فرمهر منجزی دبیر پنجمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان كتابخوانی، از آغاز داوری اولین مرحله این رقابت فرهنگی از روز دوشنبه بیست و سوم مهرماه اطلاع داد و اظهار داشت: «در مرحله اولیه همه آثار بررسی می شوند و آن دست كارها و آثاری كه واجد خصوصیت ها و مولفه های جشنواره تقدیر از مروجان كتاب خوانی هستند، و بیش ترین امتیاز را كسب كنند، به مرحله نهایی داوری راه پیدا خواهند كرد و نامزدهای به تفكیك افراد و نهادهای فعال در ترویج كتابخوانی بزودی معرفی خواهند شد. به دلیل بالا بودن تعداد شركت كنندگان داوری مرحلع نخست در چند نشست در دبیرخانه جشنواره انجام می گردد.»
این مقام مسئول در جشنواره مروجان كتابخوانی هم چنین درباره مهلت ارسال ِ آثار در این رقابت هم توضیح دهد: «نیمه مهرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بود؛ اما نظر به استقبال ِ مخاطب ها ما بر آن شدیم به متقاضیان ِ حضور در جشنواره تا روز پنجم آبان ماه مهلت بدهیم و مروجان كتابخوانی علاقه مند می توانند تا این موعد مستندات اقدام ها و فعالیت هایشان در ترویج كتاب خوانی را به دبیرخانه ارسال نمایند.»
وی همینطور در عرضه گزارشی از وضعیت كمی و كیفی آثار رسیده به پنجمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان كتابخوانی اظهار داشت: «نظر به برگزاری دوره پنجم جشنواره و معرفی شدن آن به فعالان عرصه ترویج كتابخوانی و بهبود وضعیت اطلاع رسانی نسبت به ادوار گذشته با افزایش كمی و كیفی آثار روبرو بودیم. در این دوره قریب پانصد فرد و نهاد مروج كتابخوانی در جشنواره شركت كردند و هم چنین به نسبت سال های قبل ایده ها و برنامه ها و اقدام های انجام شده در عرصه ترویج كتابخوانی بهتر از دوره های قبل است.»
این فعال كتابخوانی توضیح داد: «از میان آثار رسیده، در بخش گروه ها و نهادهای غیردولتی، بیشترین آثار مربوط به سازمان های مردم نهاد بوده و پس از آن بخش خصوصی و مراكز خدمات عمومی، فضای مجازی و مروجان الكترونیك و واحدهای صنفی در این رقابت شركت كردند. در بخش افراد، بیشترین شركت كنندگان كتابداران و پس از آن معلمان، نویسندگان و مترجمان، مربیان مهد كودك، هنرمندان، برنامه سازان رادیو، امامان جماعت، كتابفروشان و دانش آموزان بودند. بیشترین شركت كنندگان در بخش نگاه ویژه مربوط به دانشجویان و بعد از آن بازنشستگان و كتابداران مدارس بودند.»
وی درباره خصوصیت ها و مولفه های مهمی داوری آثار هم اظهار داشت: «گروه داوری برای انتخاب مروجان برتر معیارهایی را در نظر دارند. از آن جمله تأثیر پایدار فعالیت مروجان كتابخوانی در بین مخاطب ها، خلاقیت و نوآوری در شیوه های ترویج كتابخوانی، استفاده از امكانات و ظرفیت های مردمی، جلب مشاركت افراد و گروه های مختلف، اثر بخشی در جامعه و همینطور استمرار و تداوم كار ترویج كتابخوانی از مولفه های مهم در داوری آثار است. از آن جایی كه ترویج كتابخوانی كاری یكی – دو روزه نیست، طبیعتا افراد و نهادهایی كه مستمرا در این زمینه فعالیت نموده و می كنند، از امتیازهای بیش تیر برخوردار می باشند، به جاست از آن ها به خوبی حمایت شود. همینطور داوطلبانه و گروهی انجام دادن فعالیت ها هم در شمار امتیازهای مهم در فرایند داوری است.»

1397/07/26
16:51:16
5.0 / 5
4049
تگهای خبر: برنامه , جشنواره , شركت , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲