توسط انتشارات كتاب جمكران؛

پاک کن جادویی چاپ شد

پاک کن جادویی چاپ شد

به گزارش بلک بلاگ، کتاب پاک کن جادویی نوشته زهرا اخلاقی شامل داستانی کودکانه در رابطه با مبارزه با رژیم اشغالگر قدس توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «پاک کن جادویی» نوشته زهرا اخلاقی اخیرا توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.
«پاک کن جادویی» داستان مقاومت یک پاک کن و دوستانش، مدادرنگی هاست. قهرمان قصه که شاید حتی اندازه یک بند انگشت شما باشد، در چند صفحه کوتاه، مفهوم مقاومت و همدلی را برای فرزندان ما پررنگ می کند و این مفهوم لابلای تصاویر سرزنده و گرم کتاب به خوبی گنجانده می شود.
داستان این کتاب از نقاشی نیمه تمام محمد آغاز می شود. نمی شود که پاک کن دست روی دست بگذارد و بییند دشمن های درون نقاشی مسجد را محاصره کرده اند. اما کارسختی است. تعداد سربازان زیاد است و پاکن فقط یکی است. این کتاب به قول نویسنده اش، هدیه ای به بچه های ایرانی است که می خواهند بی تفاوت نباشند.
به گفته زهرا اخلاقی، در دل مفهوم بزرگی که کتاب منتقل می کند مفاهیم کوچکتری هم جا شده اند؛ مثل این که از یک پاک کن کوچک چه کارها که برنمی آید! اگر به خودش و کاری که می کند باور داشته باشد. این مفاهیم خیلی آرام در ذهن خواننده پررنگ می شوند بی آنکه به صورت مستقیم نویسنده به آنها اشاره ای کرده باشد.
تصویرگری «پاک کن جادویی» هم توسط لیلا حیدری انجام شده است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
محمد با صدای مادرش از خواب بیدار شد. دستش را به میله های پنجره گرفت. بعد هم سرک کشید و مثل همیشه از دور به گنبد مسجد نگاه کرد. دیوارهای خراب مدرسه را هم دید. بمباران چند روز پیش مدرسه شان هیچگاه از یادش نمی رفت.
این کتاب با ۲۴ صفحه رنگی و قیمت ۵۵ هزار تومان عرضه شده است.

1403/01/17
15:33:08
0.0 / 5
166
تگهای خبر: داستان , رمان , كتاب , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲