توسط نشر صاد؛

دفینه آچیلان به کتابفروشی ها آمد

دفینه آچیلان به کتابفروشی ها آمد

بلک بلاگ: رمان دفینه آچیلان نوشته محبوبه جعفرقلی توسط نشر صاد منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، رمان «دفینه آچیلان» نوشته محبوبه جعفرقلی اخیرا توسط نشر صاد منتشر و روانه بازار نشر شده است. این رمان در ۱۲ فصل دارای زمینه خانوادگی و اجتماعی است.
«دفینه آچیلان» داستان مردی به نام سامان است که در زندگی روزمرگی خودش با همسری وسواسی، مادری آلزایمری و دختر نوجوانش طرف است. وی که به جهت آلزایمر مادرش، از گذشته و خانواده و دیار خود بی خبر است. فردای فوت برادرش، با آمدن گروهی متوجه می شود انگار نسبتی بین خانواده او با اهالی روستای آچیلان وجود دارد به جهت اینکه بفهمد که واقعی است یا نه، با دختر کنجکاوش راهی می شود، اما در روستا متوجه نبش قبر برادرش و انتقال او به قبرستان روستا می شود.
این کتاب به همراه چهار اثر تازه در قسمت روایت و داستان است که هر چهار کتاب، اثر داستان نویسان نوقلم سومین دوره مسابقه خودنویس هستند.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
و آنجایی که حسادت و عداوت، جنایت و خیانت نباشد.
نچ نچ خانم ها بلند شد.
بهشتی ها، یک صلوات بفرستند.
صدای صلوات خانم ها مثل قیمت النگوهایشان از پایین به بالا شدت گرفت. منیر سادات دختر بزرگ آسید مطلب که پای سماور قلمکار نشسته بود، استکان های کمر باریک را داخل جام، زیر شیر سماور شست. قوری آنتیک ناصری را با دستگیره پارچه ای برداشت و تند تند استکان ها را از چای سرگل پر کرد. یک سینی چای را برای مردانه فرستاد و سینی دیگر را به اعظم خواهر وسطی اش داد. اعظم چادر را دور کمرش بست و چای به میهمان ها تعارف کرد.
مامان بلقیس چادر سفید گل دارش را با انگشت اشاره به بینی اش نزدیک کرد و روگرفت. انگار تنها شقایش نعمان سفید در بین دشت بود.
سه اتاق تو در تو پر از جمعیت شده و جای سوزن انداختن نبود. بهار مجبور شد، کارتن بچه گربه ها را به انباری حیاط ببرد و خودش در کنار شهین و مهین، دخترعمه های هاجس پذیرایی کند. سامان برای مردها در حیاط فرش پهن کرده بود؛ اما شش ماه دوم سال، روضه مردانه، خانه آسید مطلب که همسایه روبرویی بود. برگزار می شد. وسط حیاط دو دیگ بزرگ روی گاز بود. سامان گاهی به آشپز سری می زد تا اگر کم و کسری بود، برطرف کند.
این کتاب با ۹۱ صفحه، شمارگان ۲۰۰ نسخه و قیمت ۹۱ هزار تومان عرضه شده است.


منبع:

1403/01/06
19:21:35
0.0 / 5
167
تگهای خبر: داستان , رمان , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵