قاسم زاده مطرح كرد؛

جلال رفیع قلم را به نان نفروخت

جلال رفیع قلم را به نان نفروخت

بلک بلاگ: به گزارش بلک بلاگ، ابوالقاسم قاسم زاده در مراسم نکوداشت جلال رفیع اظهار داشت: رفیع قلم را به نان نفروخت و از حریت و قداست قلم که سوگند الهی است، حراست کرد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، مراسم بزرگداشت جلال رفیع طنزنویس و روزنامه نگار پیشکسوت و رونمایی از ۳ کتاب جدیدش، با حضور تعدادی از اهالی ادبیات و رسانه در موسسه مطبوعاتی اطلاعات اجرا شد.
سیدعباس صالحی مدیر مسؤول روزنامه اطلاعات در آغاز این برنامه اظهار داشت: آقاجلال در سالهای بعد از انقلاب، شناسنامه موسسه اطلاعات و نقطه اتکایی برای همه، چه نسل قبل و چه نسل بعد است. آقا جلال چهار دهه حلقه وصلی برای نسل های مختلف موسسه اطلاعات بوده است. اگر او نبود گل آقا راه نمی افتاد. جلال پشت صحنه بسیاری از اتفاقات گل آقا بوده است.
وی اضافه کرد: جلال رفیع نابغه و شخصی شورمند، آگاهی بخش، آرمان خواه است. این تصویری است که همه اطرافیانش از دهه ۱۳۵۰ تا امروز از او سراغ دارند. اما کنار پر شوری و آرمان خواهی، شخصیتی متین، آرام و آرمش بخش دارد.
ابوالقاسم قاسم زاده نویسنده و روزنامه نگار سیاسی هم در این برنامه اظهار داشت: بیش از ۳۰ سال است با جلال رفیع دوست هستم. او و دوستانش در روزنامه اطلاعات با مدیریت مرحوم دعایی همیشه، بر اصل تعریف معرفت و اخلاص برای آگاهی خوانندگان روزنامه نوشته اند. جلال رفیع قلم را به نان نفروخت و از حریت و قداست قلم که سوگند الهی است، حراست کرد. جلال و دوستش کیومرث صابری فومنی یا همان گل آقا همراه هم با قلم تلخ کام مردم و مخاطبان را شیرین می کردند.
رویا صدر طنزپرداز نیز به عنوان سخنران بعدی این مراسم اظهار داشت: جلال رفیع در طنزش با زبان بازی می کند. شگرد و ترفندش هم ساختن عبارات، واژه ها و ابیات عربی مغلوط، دست کاری در اشعار، غلط نویسی تعمدی و آفرینش معانی جدید برای واژه ها است. تغییر شوخ تبعانه متون دینی هم برای آفرینش فضای طنز از خاصیت ها مهم و منحصر به فرد قلم اوست.
سیدمحمد اصغری نماینده سابق رهبری در موسسه کیهان نیز در این مراسم اظهار داشت: نکوداشت جلال رفیع در حقیقت نکوداشت فضلیت ها است. او جلال ذخیره ای از این نیم قرن است. پس نکوداشت جلال، نکوداشت فضلیت، تقوا، بزرگواری، قلم و دانش است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حجتی کرمانی به عنوان سخنران بعدی این مراسم اظهار داشت: جلال رفیع آیینه جامعه فرهنگی ما است؛ همچنین کل جامعه ایرانی.
در پایان این مراسم از آثار جدید رفیع رونمایی گردید که هنگام اجرای رونمایی اظهار داشت: ۲ کتاب از این سه عنوان هنوز مجوز وزارت فخیمه ارشاد را ندارند. با احتیاط حرف بزنم که وزارت وخیمه نگفته باشم!


منبع:

1402/10/13
08:32:41
0.0 / 5
251
تگهای خبر: برنامه , رسانه , رمان , روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵