اجرای طرح ملی نظارت بر فضاهای اقامه نماز در راه تردد زائرین اربعین ۱۴۰۲

اجرای طرح ملی نظارت بر فضاهای اقامه نماز در راه تردد زائرین اربعین ۱۴۰۲

به گزارش بلک بلاگ، معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز از اجرای طرح ملی نظارت بر فضاهای اقامه نماز در راه تردد زائرین اربعین ۱۴۰۲ در کشور اطلاع داد.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، سید علی مهدیان معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد با بیان این خبر اظهار داشت: فراهم کردن شرایط مناسب و متناسب جهت اقامه نماز زوار اربعین حسینی، آماده سازی مطلوب فضاهای موجود اقامه نماز (مساجد، نمازخانه ها و …) در راه های مواصلاتی و ایجاد فضاهای جدید مورد نیاز جهت اقامه نماز زوار و سرکشی و نظارت مستمر بر نحوه آماده سازی فضاهای اقامه نماز (مساجد، نماز خانه ها و …) از جهت کیفیت و کمیت، قبل و در روزهای اربعین و پیگیری جهت رفع مشکلات موجود همچون اهداف این طرح می باشد.
وی در مورد زمان و گستره اجرای این طرح اظهار داشت: این طرح ملی از ۲۵ مرداد ماه لغایت ۲۰ شهریور در استان های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، همدان، مرکزی، لرستان، قم، کرمان اجرا خواهد شد.
مهدیان ضمن اشاره به این که مخاطبان این طرح دستگاههای اجرایی عضو کارگروه بررسی وضعیت نمازخانه های بین راهی در استان، صدا و سیمای مرکز استان و آحاد مردم می باشند، اظهار داشت: فرایند اجرای این طرح از راه ابلاغ به دستگاههای متولی و تبیین و توجیه مأموریت و تکالیف هر یک از دستگاه ها و اطلاع رسانی عمومی طرح از راه صدا و سیمای مرکز استان و سایر رسانه های موجود، و جلب مشارکت عمومی در اجرای طرح خواهد بود.
معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز، در ادامه از چاپ و نصب پوستر اطلاع رسانی دریافت گزارشات مردمی از مشکلات و نقصهای فضاهای اقامه نماز در ورودی مساجد و نمازخانه ها و بنر در پایانه های مرزی در معرض دید عموم، از راه منابع دستگاههای اجرایی مشارکت کننده در طرح در سطح استان و نظارت مستمر و بررسی میدانی توسط کارگروه ساماندهی فضاهای اقامه نماز راه های مواصلاتی استان از فضاهای اقامه نماز مساجد - نمازخانه ها در محورهای مواصلاتی استان اطلاع داد.
مهدیان اضافه کرد: انعکاس موانع و مشکلات مشاهده شده به دستگاههای متولی و پیگیری حل آن تا حصول نتیجه، برگزاری جلسات مستمر کارگروه به منظور برنامه ریزی، جمع بندی نظارت ها و پیگیری رفع مشکلات احتمالی فضاهای اقامه نماز، مستندسازی مجموعه اقدامات و پیگیری های انجام شده و ارسال گزارش مصور اقدامات و پیگیری های انجام گرفته به ستاد مرکزی اقامه نماز از دیگر اقدامات این طرح می باشد.
وی در مورد راه های ارتباطی جهت عرضه گزارش های مردمی اظهار داشت: مسافرین و زوار می توانند با تکمیل فرم الکترونیکی از راه فرم الکترونیکی، سامانه پیامکی ستاد اقامه نماز به شماره ۱۰۰۰۰۱۷، سامانه پیامکی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با شماره ۲۰۰۰۱۴۱، سامانه ۰۹۶۲۹ سامانه ملی سفر (ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر) و سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با ما ارتباط داشته باشند.
مهدیان در انتها اظهار داشت: نحوه انعکاس و عرضه گزارش های ناظران ستاد و اعضای کارگروه سفر از راه تکمیل فرم الکترونیکی امکان پذیر می باشد.






منبع:

1402/05/22
07:00:56
0.0 / 5
260
تگهای خبر: الكترونیكی , برنامه , خدمات , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱