سه شنبه در حوزه هنری؛

برگزاری دیدار داستان نویسان با قصه گوی ظهر جمعه

برگزاری دیدار داستان نویسان با قصه گوی ظهر جمعه

به گزارش بلک بلاگ، دیدار صمیمانه داستان نویسان با رضا سرشار روز سه شنبه ۲۳ خرداد در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار می گردد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، جلسه دیدار داستان نویسان با رضا سرشار سه شنبه ۲۳ خرداد از ساعت ۱۷: ۳۰ در حوزه هنری برگزار می گردد.
در این دیدار ضمن تجلیل از رضا سرشار، داستان نویسان و اهالی قلم از تجارب این نویسنده، پژوهشگر، منتقد ادبی و گوینده برنامه رادیویی «قصه ظهر جمعه» بهره مند می شود.
محمدرضا سرشار ۲۳ خرداد ۱۳۳۲ در کازرون به دنیا آمد. وی نخستین اثرش را در یک مجله هفتگی در سال ۱۳۵۲ منتشر نمود. نخستین کتاب وی در سال ۱۳۵۵ منتشر گردید و از آن زمان تا کنون بیشتر از ۱۴۰ اثر از او به چاپ رسیده است.
محمدرضا سرشار که با نام هنری «رضا رهگذر» فعالیت می کند، در سال ۱۳۶۴ وارد رادیو شد و گویندگی برنامه «قصه ظهر جمعه» را برعهده گرفت. این برنامه تا سال ۱۳۸۴ ادامه پیدا کرد. محمدرضا سرشار همینطور در تلویزیون هم برنامه هایی برای کودکان اجرا کرده است. برنامه های نقد کتاب او هم از شبکه چهار صدا و سیمای ایران پخش گردید.
فعالیت های رضا رهگذر در زمینه ی روزنامه نگاری هم تنوع بسیاری دارد. او علاوه بر بنیان گذاری ماهنامه ی «قلمرو ادبیات کودکان» و ماهنامه ی «سوره نوجوانان»، سردبیر ماهنامه های بسیاری مانند «دانش آموز»، «سروش نوجوان»، «سروش کودکان» و… بوده است و مدتی هم در شورای دبیری گروه ادب و هنر روزنامه «کیهان» فعالیت می کرده است.
رضا رهگذر از سال ۱۳۹۰ وارد کار در حوزه فیلم نامه نویسی برای انیمیشن شد. علاوه بر این، دوره های داستان نویسی هم برگزار می کرد و شاگردان بسیاری مانند محمدرضا بایرامی، راضیه تجار، محمدعلی گودینی، مهدی حجوانی و محمد میرکیانی داشت.
محمدرضا سرشار آثار بسیاری در زمینه ی داستان، نقد، فیلم نامه، بازنویسی و… دارد. اما از مشهورترین کتاب های وی میتوان به «آنک آن یتیم نظرکرده»، «مهاجر کوچک» و «شهری که مردم آن با زانو راه می رفتند» اشاره نمود.
برنامه ملاقات و گفتگو با سرشار سه شنبه ۲۳ خرداد از ساعت ۱۷: ۳۰ در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار می گردد.


منبع:

1402/03/21
09:41:08
0.0 / 5
346
تگهای خبر: برنامه , داستان , روزنامه , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲