كارشناس مسائل سیاسی جهان عرب مطرح كرد؛

هیچ رسانه غربگرا به محاصره هشت ساله غذایی و دارویی یمن اشاره نکرد

هیچ رسانه غربگرا به محاصره هشت ساله غذایی و دارویی یمن اشاره نکرد

به گزارش بلک بلاگ، علی الزهری اظهار داشت: رسانه های جریان اصلی غرب، تلاش بسیاری دارند ملت یمن را مانع صلح معرفی کنند حال آنکه هیچ رسانه غربگرایی کمترین اشاره ای به هشت سال محاصره غذایی و دارویی ملت یمن نکرده است.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، قسمت جدید برنامه «جریان خاورمیانه» (MidEaStream) که در شبکه پرس تی وی تولید می شود، وضعیت حمله ائتلاف آمریکا، عربستان، انگلیس و امارات به یمن از سال ۲۰۱۵ را مورد بررسی قرار داد و علت و عوامل استمرار آنرا کندوکاو کرد.
از آن زمان تابحال ملت یمن در یک محاصره همه جانبه با قطحی مصنوعی و بیماری های ناشناخته اهدایی ائتلاف متجاوز با محوریت دولت سعودی مواجه بودند و تا یک سال قبل زیر بمباران هم قرار داشتند. هرچند پس از حمله سراسری ارتش و کمیته های مردمی یمن در فروردین سال ۱۴۰۱ به هفت شهر عربستان یک آتش بس نسبی در یمن برقرار شد اما این کشور هنوز هم در محاصره کامل زمینی، هوایی و دریایی آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی قرار دارد و بنادر و فرودگاه های یمن به اجبار تعطیل می باشد.
وضعیت نه جنگ و نه صلح بیشتر از همه به سود آمریکا است که هم می تواند به عربستان و امارات سلاح بفروشد هم مانعی در راه صادرات نفت به بازار جهانی ایجاد نمی شود و در اصل وضعیت عالی برای شرکتهای نفتی و اسلحه سازی آمریکا و انگلیس است.
مروه عثمان مجری برنامه «جریان خاورمیانه» دراین خصوص اظهار داشت: در طول هشت سال جنگ تجاوزکارانه ضد یمن، انسان های عاقل به خوبی می دانند که واشنگتن و لندن ائتلاف متجاوز را اداره می کنند. بدون ایالات متحده، شاید محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی شجاعت کافی برای اعلان جنگ به یمن را نداشت و بدون مزدوران محلی، ابزارهای نظامی و آمریکا و پشتیبانی لجستیکی غرب، یک اینچ از جای خود تکان نمی خورد.
وی با استناد به آمارهای مؤسسه معروف به «تحقیقات بین المللی صلح استکهلم» تصریح کرد: آمریکا در خلال سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ ده ها میلیارد دلار به عربستان سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی فروخته است و این به غیر از جنگنده و بالگردهای نظامی است. عربستان سعودی با تدارکات و خرید سلاح های نظامی ممنوعه مانند بمب های خوشه ای یک نسل کشی و فاجعه انسانی در یمن رقم زده است. شورای امنیت سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی حقوق بشر برای پایان محاصره ملت یمن در ۸ سال قبل حتی یک دست هم تکان ندادند.
این کارشناس در ادامه، یک گزارش از روزنامه نیویورک تایمز را نقل قول کرد که به همکاریهای گسترده نظامی آمریکا و عربستان علاوه بر فروش سلاح و هم «اتاق عملیات های مشترک نظامی» ضد یمن و پشتیبانی از جنگنده های عربستانی توسط آمریکا اشاره شده است.
علی الدروانی کارشناس مسائل سیاسی هم بعنوان میهمان اول برنامه جریان خاورمیانه هم اظهار داشت: نظام آل سعود با همکاری و همراهی آمریکا بود که دست به تجاوز ۸ ساله ضد یمن زد. ایالات متحده آرزو دارد جنگ یمن برای سال های متمادی ادامه یابد تا سود بیشتری از فروش سلاح به سعودی و امارات به دست آورد. همان آمریکا که تبلیغاتی بسیاری جهت کمک به اکراین می کند و با ارسال سلاح باعث استمرار جنگ در اکراین می شود، در یمن هم نسل کشی واقعی را کاخ سفید سبب شده است.
مقاومت تنزل ناپذیر یمنی ها
دیگر میهمان این برنامه علی الزهری کارشناس مسائل سیاسی جهان عرب و از مدیران شبکه تلویزیونی الساحات یمن بود. وی تصریح کرد: قدرت سخت یمن که در موشک های بالستیک و پهپادهای متعدد متجلی شده ارتش های متجاوزی که به یمن حمله کرده اند را مجبور به پذیرش آتش بس کرد و در ادامه برای از بین بردن محاصره ملت یمن و بازگشایی بنادر و فرودگاه های این کشور باز همین قدرت سخت ارتش یمن است که کارایی خواهد داشت و این نکته ای است که ریاض، واشنگتن و لندن آنرا به خوبی درک کرده اند.
وی افزود: «با آنکه ملت یمن در محاصره است و امکان دریافت غذا و دارو برای آنها میسر نیست اما هیچ چیز نتوانسته مانع از مقاومت تنزل ناپذیر یمنی ها دربرابر اشغالگری و تجاوز آمریکا و عربستان شود. آنچه کارشناسان یمنی به آن اشاره دارند اینست که بدانیم رسانه های جریان اصلی غرب، تلاش بسیاری دارند تا ملت یمن را مانع صلح معرفی کنند حال آنکه هیچ رسانه غربگرایی کمترین اشاره ای به هشت سال محاصره غذایی و دارویی ملت یمن نکرده است.
این کارشناس اظهار داشت: اهمیت مضاعف پرداختن به یمن توسط شبکه پرس تی وی در این بخش است جهان از کودکان غرق در خون و شهرهای ویران شده یمن غافل است و این رسانه تلاش دارد وجدان خفته ملت های جهان را از این فجایع آگاه سازد تا بر دولت های غربی و عربی برای پایان تجاوز، اشغال، محاصره و تحریم یمن فشار آورند.
الزهری در انتها اظهار داشت: جالب تر آنکه همین دولت های غربی با محوریت ایالات متحده بر شیپور حقوق بشر هم می دمند و مدعی پشتیبانی از حقوق انسان ها هم هستند اما در عمل آنچه انجام می دهند یک نسل کشی واقعی در یمن است. پرس تی وی در جای درست و زمان درست به مانند یک نورافکن بر بخش تاریک اعمال دولت های غربی و عرب های غربگرا مانند آل سعود آگاهی بخشی می کند تا افکار عمومی جهان از علت و عوامل غربی ایجاد فجایع ضد انسانی در تجاوز به یمن آگاه باشند.

1402/01/22
12:16:24
0.0 / 5
333
تگهای خبر: برنامه , خرید , رسانه , روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳