رایزن فرهنگی كشورمان در زیمبابوه:

رهبران دینی جهان حقیقت های ادیان را معرفی کنند

رهبران دینی جهان حقیقت های ادیان را معرفی کنند

به گزارش بلک بلاگ، رایزن فرهنگی کشورمان در زیمبابوه اظهار داشت: رهبران دینی جهان می توانند با همگرایی و اتحاد حقیقت های ادیان را معرفی کنند و زمینه ساز بستر همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان کنار هم باشند.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه و با همکاری مرکز گفت وگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بعضی از نهادهای علمی و دینی زیمبابوه، سمینار «گفت وگوی دینی بین اسلام و مسیحیت» در محل دانشگاه اروپه حراره برگزار شد.
در این سمینار که دپارتمان فلسفه، ادیان و اخلاق دانشگاه زیمبابوه و دانشگاه اروپه همکاری داشتند، رهبران برجسته دینی زیمبابوه، اساتید دانشگاه و رؤسای نهادهای دینی، دانشجویان و... حضور بهم رساندند.
حمید بختیار، رایزن فرهنگی کشورمان در زیمبابوه در ابتدای سخنرانی خود، پیام حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور، رئیس شورای سیاست گذاری و هماهنگی گفت وگوی ادیان جمهوری اسلامی ایران را پیرامون «گفت وگوی دینی بین اسلام و مسیحیت» قرائت کرد.
وی در ادامه، به تشریح چهره واقعی اسلام پرداخت و اظهار داشت: محققان، اندیشمندان و رهبران دینی جهان می توانند با همگرایی و اتحاد حقیقت های ادیان را معرفی کنند و از سویی زمینه ساز بستر همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان کنار هم باشند تا با ایجاد شناخت عمیق، مانع از پیشرفت انحرافاتی همانند گروههای تروریستی باشند.
بختیار اظهار نمود: ما معتقدیم که همه انبیاء هدف یکسانی را دنبال کرده اند و آن هدایت مردم به سمت رستگاری، اخلاق، معنویت و عدالت است. بی گمان صلح و امنیت در پرتو همزیستی مسالمت آمیز بشریت به ارمغان خواهد آمد.
نقش اسلام و مسیحیت برای همزیستی مسالمت آمیز در جهان
سهرابی فر، رئیس دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب به چالش های دینداری در جهان مدرن پرداخت و اموری چون رشد عقلانیت ابزاری، فردگرایی، فیزیکالیسم و رشد بنیادگرایی را عواملی تهدید کننده برای ایمان دینی معرفی نمود.
وی در ادامه، راهکار خویش را در خصوص عرضه فهم اصیلی از دین که متناسب با شرایط جهان جدید باشد، بیان کرد و اضافه کرد: اسلام و مسیحیت از ظرفیت مشترک عظیمی برای احیای زندگی اصیل دینی و احیای اخلاق، معنویت، صلح و همزیستی مسالمت آمیز برخوردار می باشند.
در ادامه این نشست، اساتید دانشگاه های زیمبابوه و اروپه، رهبران مسیحی و مسلمان، رؤسای نهادهای مذهبی و دانشجویان سخنرانی خویش را در خصوص احترام ادیان به یکدیگر و نقش رهبران ادیان در همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان عرضه و به سؤالات حاضران در جلسه پاسخ دادند.
در بیانیه پایانی این نشست به نقش رهبران دینی نسبت همزیستی مسالمت آمیز ادیان و توسعه درک ایمان پیروان ادیان نسبت به یکدیگر اشاره شد و همچنین، حاضران هرگونه توهین به کتب مقدس و سایر ادیان آسمانی را محکوم کردند.



1401/12/08
13:52:39
0.0 / 5
303
تگهای خبر: اساتید , رمان , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳