استاد دوانی هیچگاه اجازه نداد کسی بیشتر از حقش بزرگ شود و حق کسی را زائل نکرد

استاد دوانی هیچگاه اجازه نداد کسی بیشتر از حقش بزرگ شود و حق کسی را زائل نکرد

به گزارش بلک بلاگ، به اعتقاد پژوهشگر تاریخ معاصر، استاد دوانی همواره تاکید داشت که اولویت ما باید دین، فرهنگ و بعد سیاست باشد؛ چون که اگر فرهنگ و دین اصلاح گردد، سیاست به خودی خود اصلاح خواهد شد.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، محمدرضا کائینی، پژوهشگر تاریخ معاصر در نشست تخصصی مورخ فرزانه؛ بزرگداشت شانزدهمین سالگشت ارتحال استاد علی دوانی که در محل مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد، یکی از اشکالات کشور را عدم تحلیل شخصیت استاد دوانی ذکر کرد و اظهار داشت: ایشان فردی بودند که در درگیری های روزمره جامعه حضور نداشت، شاید بنابراین باشد که هیچ دستگاهی نسبت به معرفی شخصیت فاخر وی اقدام نکرده است.
وی تصریح کرد: نام و آوازه استاد دوانی پیش از آنکه معلول فعالیت اطرافیان باشد، به علت آثار فاخر وی است.
کائینی افزود: همین دغدغه عدم تحلیل شخصیت های فاخر را، استاد دوانی در مورد علامه فلسفی داشت و همواره تاکید می کرد باید از ایشان که در آستانه رحلت قرار دارند، تجلیل شود و استاد دوانی در این حوزه تلاش زیادی برای تجلیل از علامه فلسفی کرد، ولی راه به جایی نبرد.
این پژوهشگر تاریخ معاصر اظهار نمود: استاد دوانی در همه مراسم علامه فلسفی شرکت کرد و اگر روزنامه ای از وی در مورد عرضه مقاله ای در زمینه شخصیت علامه فلسفی درخواست داشت، یادداشتی برای آن روزنامه ارسال می کرد.
وی با تکیه بر این که مرحوم دوانی هیچگاه اجازه نمی داد حق کسی زائل شود و یا کسی بیشتر از حق خودش بزرگ شود، افزود: من از کودکی با استاد دوانی از راه آثارشان، آشنا شدم و نخستین کتابی که از وی خواندم با عنوان "صحنه های تکان دهنده تاریخ اسلام" بوده است.
کائینی افزود: با وارد شدن به عرصه مطبوعات آشنایی من با ایشان رودر رو بوده است و وی همواره تاکید داشت که اولویت ما باید دین، فرهنگ و بعد سیاست باشد؛ چون که اگر فرهنگ و دین اصلاح گردد، سیاست به خودی خود اصلاح خواهد شد.



1401/10/25
14:57:22
0.0 / 5
452
تگهای خبر: روزنامه , شركت , فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲