توسط نشر آگه؛

پیچیده ترین رمان هرمان ملویل به فارسی منتشر گردید

پیچیده ترین رمان هرمان ملویل به فارسی منتشر گردید

بلک بلاگ: نشر آگه رمان بِنیتُو سِرنُو اثر هرمان ملویل و ترجمه پیمان چهرازی را منتشر نمود که آنرا به عنوان یک اثر ضد برده داری را پیچیده ترین رمان ملویل خوانده اند.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، رمان «بِنیتو سِرنُو» اثر هرمان ملویل و ترجمه پیمان چهرازی با شمارگان ۵۵۰ نسخه، ۱۳۲ صفحه و بهای ۵۹ هزار تومان توسط نشر آگه انتشار یافته است.
«بِنیتو سِرنُو» داستان / گزارشی معمایی و وهم آلود درباره ی مواجه یک کشتی آمریکایی با یک کشتی مرموز اسپانیایی است که ناخدایش دون بنیتو سرنو نام دارد. این اثر برگرفته از یک رویداد واقعی است که حتی اسامی آن نیز تغییر نکرده اند. خیلی از نویسندگان و منتقدان این اثر را به عنوان نافذترین و گزنده ترین نگاه به برده داری در کل آمریکا تحسین کرده اند.
بنا به سخن یکی از شارحان نامدار ملویل به نام مرتون سیلتز، این قصه «تلویحا تفسیری از نگرش غالب در باب سیاه پوستان و برده داری در ایالات متحده است که، در غایت خود، از وقوع جنگ داخلی میان شمال و جنوب خبر می دهد.»
سوال معروف آماسا دلائو، ناخدای کشتی آمریکایی، در آخرین گفت وگوی دو ناخدا، که: «چی به چنین گرد غمی بهت پاشیده؟» و جواب بنیتو سرنو: «سیاه ها»، یکی از پر آوازه ترین مکالمه ها در سراسر داستان های ملویل بوده است.
این اثر، با گذر زمان، به نحو فزاینده ‎ای به عنوان یکی از عالی ترین دستاوردهای او شناخته شده و در عین حال، به یکی از نمونه های برجسته حضور راوی نامعتبر و گمراه کننده در تاریخ ادبیات بدل شده است، راوی غیرقابل اعتمادی که دائماً به سوءتفاهم خواننده دامن می زند. هرشل پارکر، نویسنده زندگینامه هرمان ملویل، «بِنیتو سِرنُو» را «اثری ژرف، فشرده و شدیداً کنترل شده می داند که به لحاظ فرم یکی از کامل ترین آثار ملویل است.»
از دیگر ترجمه های انتشار یافته چهرازی در نشر آگه می توان به این کتاب ها اشاره کرد: «چگونه شعر بخوانیم» نوشته تری ایگلتون و «زبان و شاعری» که شامل چهار مقاله با این عناوین است: «شالوده شعر» نوشته ادگار آلن پو، «بحران شعر» نوشته استفان مالارمه، «دانته. برونو. ویکو. جویس» نوشته ساموئل بکت و «فلانور» نوشته والتر بنیامین

1401/09/12
10:08:26
0.0 / 5
393
تگهای خبر: داستان , رمان , كتاب , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵