امام جمعه دزفول:

چهارم خرداد بهانه ای برای بازخوانی و صدمه شناسی فرهنگ مقاومت است

چهارم خرداد بهانه ای برای بازخوانی و صدمه شناسی فرهنگ مقاومت است

به گزارش بلک بلاگ امام جمعه دزفول اظهار داشت: مناسبت های سوم و چهارم خرداد بهانه ای برای بازخوانی و صدمه شناسی فرهنگ مقاومت است.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی عصر امروز چهارشنبه در همایش گرامیداشت چهارم خرداد که با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤلان در حسینیه ثارالله برگزار شد، اظهار نمود: دشمن تلاش می کرد با هجمه های ناجوانمردانه دزفول را خالی از سکنه و تصرف کند چون که قصد داشت گلوگاه خوزستان را بفشارد و سرنوشت جنگ را به شکل دیگری رقم بزند اما مردم دزفول با تمام توان در شهر ماندند و ایستادگی کردند.
وی اضافه کرد: در بعضی روزها توپخانه دوربرد دشمن شهر دزفول را به دفعات فراوان مورد حمله و موشک باران قرار می داد اما مردم دزفول در کوچه و بازار به زندگی عادی خود ادامه می دادند و رزمندگان با مشاهده این مقاومت انگیزه بیشتری برای دفاع به دست می آوردند.
امام جمعه دزفول خاطرنشان کرد: در اوج بمباران و هجمه های دشمن نماز جمعه های دزفول به امامت امام جمعه فقید شهرستان آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی با حضور رزمندگان و اقشار مختلف مردم با شکوه بی نظیری برگزار می شد بگونه ای که گاه مسجد جامع جایی برای نمازگزاران نداشت و آنها در خیابان های اطراف مسجد سجاده پهن می کردند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: آیت الله سیدمجدالدین قاضی امام جمعه ولایتمدار و مقاوم دزفول در خطبه های آتشین و تاریخی خود مردم را به مقاومت فرامی خواند و این امر سبب روحیه رزمندگان و مقاومت بیشتر از پیش مردم می شد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی خاطرنشان کرد: مردم با وجود این که تعداد زیادی از خانواده ها و بستگانشان به شهادت رسیده یا مجروح می شدند اما خم به ابرو نمی آوردند و وقتی خانه هایشان با موشک باران دشمن آوار و تخریب می شد با تمام توان از نو می ساختند و این امر گاه چندین مرتبه تکرار می شد.
وی ضمن اشاره به تخریب ۱۹ هزار واحد مسکونی و تجاری در دزفول در روزهای جنگ تحمیلی، اظهار داشت: زنان دزفول که مادران و زنان رزمندگان بودند هم با تمام توان در جبهه پشتیبانی از جنگ حضور داشتند و گاه در یک روز دو کامیون کلوچه برای رزمندگان پخت و ارسال می کردند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به اینکه مقاومت و پایداری مردم دزفول در تاریخ کشور ماندگار شده، اضافه کرد: همین خصوصیت ها باعث شد تا دزفول در میان بیشتر از ۲۰ شهر کشور که مورد هجوم دشمن بعثی قرار گرفته بودند به عنوان اسوه پایداری و شهر نمونه مقاومت انتخاب گردد و لوح زرین مقاومت به این شهرستان تقدیم شد.
وی تصریح کرد: اگر این روحیه مقاومت که باعث سربلندی و سرافرازی کشور شده است در دیگر حوزه ها هم وجود داشته باشد دشمن عقب نشینی خواهد نمود.
امام جمعه دزفول با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی، فرهنگی و علمی کشور با روحیه جهاد و مقاومت رفع می شوند، اظهار داشت: اگر امروزه سپاه پاسداران مراکز جاسوسی موساد اسرائیل را در اربیل عراق می کوبد و دشمن جرأت پاسخگویی ندارد، اگر امروزه مقاومت در تمام منطقه نهادینه شده، حاج قاسم سلیمانی در قلب تمام ملت های مسلمان و آزاده جای دارد و سرود سلام فرمانده هم در تمام قلب ها نفوذ کرده به خاطر فرهنگ ایثار و جهاد و به برکت مقاومت است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهار داشت: بنابراین سوم و چهارم خرداد بهانه ای است تا به بازخوانی و صدمه شناسی فرهنگ مقاومت بپردازیم و ببینیم کجای کار ایستاده ایم و نقاط مثبت تقویت شده و کاستی ها هم برطرف شود.
به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، اجرای چند سرود برای روز دزفول و اجرای سرود سلام فرمانده و رونمایی از چندین کتاب با محتوای زندگینامه شهدای دزفول و دفاع مقدس از دیگر بخش های این همایش بود.


منبع:

1401/03/05
16:24:45
0.0 / 5
587
تگهای خبر: رمان , فرهنگی , كتاب , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱