با گردآوری محسن میركلایی؛

نیلوفری كه آزاد رست منتشر گردید

نیلوفری كه آزاد رست منتشر گردید

به گزارش بلک بلاگ نیلوفری که آزاد رست با تنظیم و گردآوری محسن میرکلایی توسط نشر دریچه منتشر گردید. این کتاب درباره فعالیتهای زنده یاد محمود مشرف آزاد تهرانی در حوزه ادبیات است.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «نیلوفری که آزاد رست» به تنظیم و گردآوری محسن میرکلایی، با شمارگان ۵۵۰ نسخه، ۴۳۸ صفحه و بهای ۱۲۰ هزار تومان توسط نشر دریچه منتشر گردید.
کتاب حاضر که در پنج فصل تدوین شده است به فعالیتهای زنده یاد محمود مشرف آزاد تهرانی در حوزه ادبیات پرداخته است. عناوین فصل های کتاب به ترتیب از این قرار است: «م.آزاد از نگاه م.آزاد»، «م.آزاد از نگاه دیگران»، «دیگران از نگاه م.آزاد»، «گفت وگوها» و «بخشی از ترجمه های مهجور مانده این شاعر، منتقد و مترجم معاصر».
محسن میرکلایی در بخشی از مقدمه این کتاب درباره م.آزاد نوشته است:
«اهمیتِ حضور ادبی م.آزاد تنها منوط به شعر نیمایی و بزرگسال نمی گردد. خیلی از کتاب های وی در زمینه کودکان و نوجوان ستایش برانگیزند. از بازسرایی و بازآفرینی شعرهای کهن مانند فردوسی به زبان کودکان گرفته تا متل ها و ضرب المثل های فارسی که به نحو ادبی و داستانی به مخاطب کودک و نوجوان شناسانده شده است. مقالات فراوانی از م.آزاد و هم درباره وی در نشریات معتبر (مانند آرش، فردوسی، سخن، آدینه، و...) در دهه های متعدد بخصوص دهه چهل و پنجاه خورشیدی انتشار یافته اند.»

1400/03/17
13:28:38
0.0 / 5
921
تگهای خبر: داستان , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵