با صدور پیامی؛

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب درگذشت راغب را تسلیت گفت

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب درگذشت راغب را تسلیت گفت

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، درگذشت احمدعلی راغب، آهنگساز ترانه ها و سرودهای ماندگار انقلاب را تسلیت گفت.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، طی پیامی، درگذشتاحمدعلی راغب، آهنگساز ترانه ها و سرودهای ماندگار انقلاب را تسلیت گفت.
متن این پیام در ادامه آمده است.
«انا لله و انا الیه راجعون
روح بی قرار هنرمند فرزانه استاد احمدعلی راغب بعد از عمری تکاپو در راه موسیقی متعهد و مردمی سرانجام دنیا را وداع گفت. او که هنرش در طول دهه ها فعالیت هنری با خاطره شهادت شهیدان و مژده پیروزی رزمندگان درخشان شده بود، از بنیان گذاران طرح تازه ای در موسیقی بعد از انقلاب بود.
راغب که با موسیقی در سوگ شهید مرتضی مطهری خط شکن هنر انقلاب بود آثار مختلف و خاطره انگیزی همچون «بابا خون داد»، «بانگ آزادی»، «آمریکا ننگ به نیرنگ تو»، «راه رجا» و… از خود به جا گذاشت و تا همین سال های بیماری خود با آثاری در سوگ شهدای هسته ای همچنان نغمه پرداز حماسه های ملی بود.
تنوع کارهای خاطره ساز وی در موسیقی کودک و نوجوان، موسیقی ملی و ارکسترال، موسیقی حماسی و انقلابی و موسیقی محلی منطقه گیلان از او یک چهره برجسته و قابل اقتدا توسط نسل جوان ساخته است.
مردم ایران اگر فتح خرمشهر را از یاد نمی برند، سرودخوانان آن حماسه بزرگ را هم فراموش نمی کنند. سرودها و قطعات موسیقی تصنیف شده توسط راغب بخشی جدانشدنی از خاطره و حافظه موسیقایی ایران اسلامی است.
درگذشت این هنرمند برجسته و ماندگار را به خانواده محترم راغب و هم اهالی هنر و موسیقی انقلاب بویژه همکاران و دوستان آن عزیز صمیمانه تسلیت می گوئیم و از درگاه خداوند منان برای ایشان رحمت و مغفرت می طلبیم.»
کتاب «بانگ آزادی» خاطرات شفاهی احمدعلی راغب، نوشته محسن صفایی فرد بهمن ماه سال گذشته، توسط انتشارات راه یار وابسته به دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر گردید.


منبع:

1399/09/20
12:57:27
5.0 / 5
912
تگهای خبر: فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲