اربعین دلها

اربعین دلها

به گزارش بلك بلاگ فارس مراسم چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و یارانش رنگ و بویی دیگر گرفت تا آخرین سال از سده ی حاضر، در تاریخ با خطی درشت تر ماندگار شود. كرونا، این ویروس مهلك، راه زمین را بر مسیر عاشقان بست اما راه دل برای دلسپردگان باز است.


همایش پیاده روی اربعین باآنکه سال جاری به واسطه اهمیت حفظ سلامت از دیدگاه دین، محدود شد، اما عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) دلها را روانه کربلا کردند تا این دفعه زیارتشان از راه دور و با دلی شکسته تر از سالهای گذشته، صورت گیرد. سال جاری دلدادگان خاندان عصمت و طهارت، دلهایشان را از سراسر جهان روانه کربلا کردند.
به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، در سالی که ویروس منحوس کرونا، دست به دست فشارهای اقتصادی و مشکلات معیشتی داد تا مردم صبور ایران اسلامی بیشتر از هر زمان، در تنگنا قرار گیرند؛ شیعیان علی(ع) در شیراز نشان دادند که عشق ورزیدنشان به اهل بیت(ع) تداوم عهدی است که با جانان بسته اند.
امسال در شیراز، حرم سوم اهل بیت(ع)، بین الحرمینی که از قدیم سرزبان ها بوده و به واسطه قرار داشتن حرم های مطهر اولاد حضرت موسی بن جعفر(ع) در فاصله چندصد متری از یکدیگر، فضای کربلا و بین الحرمین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را تداعی می کند، میعادگاه عاشقانی شد که دل در گرو حضرتش دارند.
مراسم اربعین حسینی سال جاری با ایجاد موکب هایی در محدوده بین الحرمین سومین حرم اهل بیت(ع) از عصر سه شنبه ۱۶ مهرماه شروع شد و تا جمعه ۱۸ مهر ادامه خواهد داشت.
برافراشته شدن پرچم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و خدمت رسانی به زائرین و مجاوران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و عزاداران اربعین حسینی، سخنرانی، نوحه سرایی و مرثیه خوانی، از برنامه های پیشبینی شده برای گرامیداشت اربعین در شیراز است.
مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) در این خصوص اظهار داشته بود: این موکب با رعایت پروتکل های بهداشتی به مدت ۳ روز به عاشقان امام حسین(ع) خدمت رسانی می کند.
مسعود راستی اضافه کرده بود: سال جاری که انتشار کرونا مانع حضور در کربلا و پیاده روی اربعین حسینی عاشقان امام حسین(ع) شد، بنابراین تصمیم گرفتیم تا اربعین حسینی را به شکل متفاوتی در شهر و دیار خود برگزار کرده و دل های عاشقان را روانه کربلا نماییم.
به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، در موکب احمدبن موسی(ع) و دیگر موکب های بوجود آمده در میان الحرمین شیراز، فعالیتهای تبلیغی و فرهنگی و همینطور تغذیه حسینی را با رعایت پروتکل های اجتماعی و فاصله گذاری اجتماعی و جمع آوری نذورات مردمی هم انجام شده است.
موکب های برگزار شده در میان الحرمین شیراز، سه شنبه ۱۶ مهر برگزار شده و تا روز جمعه ۱۸ مهر در این مکان برپا است.
هر خانه یک حسینیه
محرم سال جاری یک تفاوت دیگر هم با سال های گذشته داشت و آن اینکه اینبار، خانه ها به حسینیه بدل شد و از برگزاری مراسم های عزاداری تا قرائت خانوادگی زیارت عاشورا و حالا و در اربعین حسینی هم قرائت خانگی زیارت اربعین.
صبح اربعین، مردم در حرم سوم اهل بیت(ع) هم همنوا با دیگر شیعیان سراسر کشور، زیارت اربعین را از خانه و همراه با خانواده قرائت کردند و بسیاری با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، همراه شدند و لحظات و ساعات ماندگاری را در دفتر عشق و دلدادگی رقم زدند.
اربعین سال جاری، به جای پای سر، شیعیان با پای دل به زیارت معشوقشان رفتند و جای آنکه همه به سمت کربلا روی آورند، هر یک در خانه، محله، شهر و کشور خود، کربلا را تصویر کردند؛ عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) سال جاری منادی حق خواهی و ظلم ستیزی رهبری بودند که تا پای جان بر سر آرمانهایش ماند.
اربعین سال جاری، متفاوت بود، اربعین دلها بود، دلهایی که از سراسر کره خاکی، راه کربلا و حرم دلدار را در پیش گرفت و در میان الحرمین ماوا ساخت و ماندگار شد. اربعین سال جاری، اربعین دلها بود.



1399/07/17
13:46:19
5.0 / 5
1510
تگهای خبر: برنامه , رمان , فرهنگی , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴