فروش میلیونی با وجود نقدهای منفی

گرگ و میش جدید پرفروش ترین شد

گرگ و میش جدید پرفروش ترین شد

خالق كتاب های گرگ و میش كه یك عنوان جدید از این مجموعه را اخیرا وارد بازار كتاب كرده و شاهد راه یابی آن به صدر لیست پرفروش ها شده، می گوید دو كتاب دیگر در راه می باشد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از گاردین، در صورتی که جدید ترین قسمت از مجموعه کتاب های «گرگ ومیش» نوشته استفنی مایر با عنوان «خورشید نیمه شب» مستقیم به صدر فهرست پرفروش ترین های آمریکا و بریتانیا رسیده، این نویسنده اعلام نموده می خواهد حداقل دو کتاب دیگر در این مجموعه منتشر کند.
«خورشید نیمه شب» که بازگویی اولین داستان «گرگ ومیش» اما این دفعه از دید شخصیت خون آشام ادوارد است، از چهارم آگوست که انتشار یافته، توانسته در تمام فرمت ها فقط در آمریکا بیشتر از یک میلیون نسخه بفروشد.
در بریتانیا، در سه روز اول بعد از انتشار، «خورشید نیمه شب» توانست نزدیک به ۶۳ هزار نسخه چاپی بفروشد و در صدر فهرست پرفروش ها قرار بگیرد. البته این رقم نسبت به فروش اولیه کتاب مایر در سال ۲۰۱۰ بسیار ضعیف تر است چون او آن موقع توانسته بود در ۱۹ ساعت اول فروش رمان کوتاه «زندگی دوم کوتاه بری تنر» که اسپین آفی از مجموعه «گرگ ومیش» بود، نزدیک به ۹۰ هزار نسخه در بریتانیا بفروشد. این معادل فروش حدود ۷۹ نسخه در هر دقیقه بود.
با وجود اینکه به نظر می آید مخاطبان عمومی این مجموعه کتاب ها علاقه خویش را به آن از دست نداده اند، منتقدان خیلی نظر مثبتی ندارند.
در گاردین، ال هانت نوشت «اگر بخواهیم کیفیت نویسندگی را بررسی نماییم اهانت آمیز خواهد بود چون «گرگ ومیش» هیچگاه به خاطراین محبوب نبود. اما آیا چیزی می توان درباره ویراستاری کتاب گفت؟ «خورشید نیمه شب» هر لحظه به زور جلو می رود».
منتقد ایندپندنت هم نوشت: «نویسندگی کتاب به صورت خنده داری بد است». کرکوس هم آنرا «نامه ای عاشقانه به هوادارانی که افراط ها و ضعف هایش را می بخشند و حتی از آنها لذت می برند» خواند.
مایر اولین بار در ماه مه خبر انتشار «خورشید نیمه شب» را اعلام نمود. او ۱۲ سال پیش پس از لو رفتن آنلاین نسخه ای از کتاب، آنرا رها کرده بود. آن موقع مایر این لو رفتن را «تخطی شدید حقوق من بعنوان نویسنده و همینطور یک انسان» خوانده بود و بدون محدودیت زمانی پروژه را معلق کرده بود.
در سال ۲۰۱۳، مایر به ورایتی گفته بود هیچگاه دیگر کتابی از مجموعه «گرگ ومیش» نمی نویسد، مگر اینکه «در قالب سه پاراگراف در بلاگم باشد تا بگوید کدام یک از شخصیت ها مرده اند».
اما او دوشنبه اعلام نمود که حالا برنامه نوشتن دو کتاب دیگر را در سر دارد. او اظهار داشت: «خطوط داستانی کلی آنها را نوشته ام و فصلی از کتاب اول را هم دارم. همین حالا آمادگی تمام کردنش را ندارم، می خواهم چیزی کاملاً جدید باشد».
چهار کتاب نخست مجموعه «گرگ ومیش» که بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ منتشر شدند، بیشتر از ۱۰۰ میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخته اند و پنج اقتباس سینمایی هم از آنها ساخته شده که ۳.۳ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروش داشته است.



منبع:

1399/05/24
15:45:58
5.0 / 5
1706
تگهای خبر: برنامه , داستان , رمان , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴