برنامه های سحر و افطار تلویزیون اعلام گردید

برنامه های سحر و افطار تلویزیون اعلام گردید

به گزارش بلك بلاگ شبكه های تلویزیون ویژه برنامه های سحر و افطار خویش را برای ماه رمضان اعلام نمودند.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، شبكه های سیما در ساعتهای سحرگاهی و افطار ویژه برنامه های زنده به روی آنتن خواهند برد.
*ویژه برنامه های سحر
شبكه یك سیما برنامه ویژه سحر خویش را با نام «ماه خدا» را در هنگامه سحر از ساعت ۳ تا ۵ صبح پخش می كند.
در «ماه خدا» حجت الاسلام رفیعی در باب ضیافت الله در هر برنامه سخنانی ایراد خواهد نمود. همینطور هادی صلح جو كارشناس برنامه سئوالاتی را در باب روزه داری از میهمان برنامه خواهد پرسید. ختم یك صفحه ای قرآن در ویژه برنامه سحر و در طول روز به نیت سلامتی هم برگزار می گردد. در این برنامه مناجات خوانی حاج منصور ارضی و مداحی مهدی سلحشور پخش می شود.
حسن سلطانی مجری برنامه «ماه خدا» است كه به صورت زنده هر سحر از آنتن شبكه یك سیما پخش می شود.
«پگاه عاشقی» ویژه برنامه سحرگاهی شبكه دو سیماست كه به صورت زنده روانه آنتن می شود. این ویژه برنامه همراه با بخش های گفت وگوی كارشناسی، مناجات خوانی مادحین برتر كشور، شعرخوانی شاعران آیینی جوان، قرائت دعای سحر به صورت زنده و در ارتباط با حرم معصومین (ع) هر روز ساعت ۳: ۰۰ به روی آنتن خواهد رفت.
برنامه «ماه من» حدود ساعت ۳ صبح از این شبكه پخش می شود. در این برنامه مناجات های منظوم برای روزه داران پخش خواهد شد.
در شبكه چهار سیما برنامه «سحوری» با مبحث انسان، جامعه و تمدن قوی با محوریت حدیث جنود عقل و جهل و صحیفه سجادیه، ۳۰ شاخصه برای انسان قوی و جامعه قوی صحبت و تبادل نظر خواهد شد.
این برنامه كه با اجرای امیر مهرداد خسروی در ساعت ۳ صبح پخش می شود شامل بخش هایی همچون مناجات خوانی میرزا محمدی خواهد بود.
شبكه پنج سیما هم برنامه «خلوتگاه عارفان» را از حرم مطهر رضوی پخش می كند.
این برنامه با حضور صابر خراسانی در زمینه اخلاقی و اعتقادی موضوعاتی را مطرح می كند. برنامه سحرگاهی «خلوتگه عارفان» با آیتم ها، دعای سحر و اتفاقات به روی آنتن می رود.
«خلوتگاه عارفان» شامل آیتم هایی همچون «سفره مهربانی» (بسته غذایی برای نیازمندان)، وصیت نامه شهدا، درس هایی از زندگی حاج قاسم سلیمانی، دعای سحر، مناجات و سخنانی كوتاه از علما و اندیشمندان خواهد بود.
«مهمان خدا» عنوان ویژه برنامه سحرگاهی شبكه قرآن و معارف است كه هر روز از ساعت ۲: ۳۰ صبح به‎صورت زنده پخش می شود.
*ویژه برنامه های افطار
شبكه یك سیما سال جاری برنامه «دعوت» را برای پنجمین سال متوالی در ماه مبارك رمضان به روی آنتن می برد. این برنامه كه كاری است از گروه اجتماعی شبكه یك سیما به تهیه كنندگی مجتبی كشاورز و با حضور حجت الاسلام محمد برمایی بعنوان مجری و كارشناس پخش می شود.
این برنامه سال جاری هم هر روز ساعت ۱۹: ۲۰ روانه آنتن خواهد شد. رویكرد برنامه بحث خانواده، مواسات، امیدبخشی و امید به زندگی است.
سال قبل «دعوت» با موضوعات قبل از ازدواج و در آستانه ازدواج پخش گردید و سال جاری به بحث خانواده های شكل گرفته پرداخته می شود.
همینطور بحث های اجتماعی و كرونا از دیگر محورهای اصلی «دعوت» است. به مبحث جانبازان در سه دهه اخیر هم پرداخته خواهد شد.
«مكث» عنوان یكی دیگر از تولیدات شبكه دو سیماست كه در روزهای رمضان به صورت ویژه برنامه روانه آنتن می شود. گفتگو با افرادی كه در ایام كنونی انتشار ویروس كرونا به شكلی در كمك به دیگران در ایام قرنطینه موثر بوده و یا به شكلی توانسته اند در مبارزه با این بیماری موفق ظاهر شوند همچون بخش های این برنامه است.
این برنامه از یك بخش گفت وگومحور و بخش مستند تشكیل شده است. «مكث» كاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه كنندگی جواد فرحانی كه هر روز ساعت ۱۹ از شبكه دو سیما پخش می شود.
شبكه سه سیما هم در كنداكتور رمضانی خود «مثل ماه» را جایگزین برنامه «ماه عسل» كرده است.
رسالت بوذری اجرای این ویژه برنامه ماه رمضانی شبكه سه سیما را بر عهده دارد كه هر شب تا دقایقی لحظه افطار روی آنتن خواهد رفت. رسالت بوذری مجری برنامه هایی چون «شب های روشن» و «مخاطب خاص» بوده و مقرر است در ماه رمضان هم با این ویژه برنامه میزبان مخاطبان در شب های رمضان باشد.
«مثل ماه» به تهیه كنندگی هادی آشتیانی و كارگردانی پیام ابراهیم پور برنامه ای تركیبی با ساختار معارفی و اجتماعی است و به مسائل اجتماعی و دینی می پردازد و مهمانانی از قشرهای مختلف در برنامه حضور پیدا خواهند كرد و از زندگی و اتفاقات خاص خود صحبت می كنند.
در لحظات افطار، شبكه چهار «زندگی بعد از زندگی» را در ساعت ۱۹ به روی آنتن می برد.
این برنامه تركیبی مستندگونه است كه در آن با ۳۰ نفری كه از دنیا رفته اند، اما عمرشان به دنیا بوده و حیات باردیگر یافته اند گفتگو شده و از مشاهدات خود می گویند.
ویژه برنامه رمضانی «زندگی بعد از زندگی» تلاش دارد با دعوت از استادان بنام در حوزه های مختلف جامعه شناسی، روانشناسی، فلسفه، مردم شناسی و... به معنای زندگی در دنیای دیجیتالی امروز بپردازد.
شبكه پنج سیما هم ویژه برنامه افطار خویش را با عنوان «عقیق» با اجرای هیراد حاتمی هر شب ساعت ۱۹ پخش می كند.
«عقیق» به تهیه كنندگی محمد قنبری در چارچوب یك ویژه برنامه به مدت ۳۰ شب و ۶۰ دقیقه به روی آنتن می رود.
این برنامه گفت وگومحور به پخش مستندهایی كوتاه درباره شخصیت های مختلف خواهد پرداخت و یكی از محورهای مورد گفت وگوی آن امید خواهد بود.
همینطور این برنامه به بررسی شخصیت هایی كه تضادهایی با هم دارند همچون مادری كه نوزادی به دنیا می آورد و غسالی كه آخرین كارهای كسی را كه از دنیا رفته انجام می دهد، می پردازد.
در برنامه «عقیق» كسانی در برنامه حضور پیدا می كنند كه یك خصوصیت مشترك دارند اما دنیای آنها با هم متفاوت می باشد و این برنامه تلاش دارد روایت زندگی دو فردی را كه در هر قسمت میهمان برنامه هستند، تعریف كند.
ویژه برنامه افطار شبكه قرآن و معارف سیما «ضیافت» نام دارد كه این برنامه در چارچوب تركیبی همراه با مستند به بررسی زندگی علما و بزرگان دین می پردازد و هر روز از ساعت ۱۹ به‎صورت زنده در تلویزیون خواهد شد.



1399/01/31
22:11:35
5.0 / 5
2721
تگهای خبر: برنامه , سفر , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴