در بیست و پنجمین سال برگزاری

جایزه ادبیات داستانی زنان تا سپتامبر عقب افتاد

جایزه ادبیات داستانی زنان تا سپتامبر عقب افتاد

بلك بلاگ: مراسم اهدای جایزه ادبیات داستانی زنان به خاطر شیوع كروناویروس تا سپتامبر به تعویق افتاده است.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از بوك سلر، در صورتیكه سازمان دهندگان جایزه ادبیات داستانی زنان می خواستند روز سوم ژوئن (۱۴ خرداد) مراسم اهدای جایزه به برنده ۲۰۲۰ را برگزار كنند اما فعلاً آنرا حداقل تا نهم سپتامبر (۱۹ شهریور) به تعویق انداخته اند. این اولین بار در تاریخ این جوایز ۲۵ ساله است كه مراسم در تاریخ معین برگزار نمی گردد.
لیست نهایی نامزدها كه شامل شش نفر می شود طبق برنامه ریزی قبلی روز بیست ودوم آوریل (۳ اردیبهشت) منتشر می شود اما زمان اعلام نام برنده نهایی هم تا سپتامبر به تعویق افتاده است.
كیت ماس موسس این جایزه در اطلاعیه ای كه در سایت آن منتشر گردید اظهار داشت: «ما حالا بیش از همیشه نیازمند داستان ها هستیم. روی صفحه های یك كتاب می توانیم به هر جایی سفر نماییم، می توانیم جای دیگران قرار بگیریم و می توانیم از مقاومت روحیه انسانی حیرت زده بشویم و امید و لذت را تجربه نماییم.»
او افزود: «می توانیم این را به یاد بیاوریم كه امید بعد از تیره ترین ساعت ها سر بر می آورد. رمان ها پلی هستند كه ما را به هم متصل می كنند و با وجود اینكه كتاب خواندن یكی از خصوصی ترین كارهاست، همین طور راهی فوق العاده برای متصل شدن با دیگران در این دوران گسسته است.»
ماس به بوك سلر گفت در صورت امكان، مهمست در دورانی كه مراسم های دیگر به برگزار كردن رخدادهای آنلاین روی آورده اند، برگزاركنندگان هنوز هدف برگزاری یك برنامه فیزیكی زنده را حفظ كنند.
او اظهار داشت: «چون این بیست وپنجمین سالگرد مراسم ماست و می خواهیم نه فقط نامزدها و برنده های امسال را جشن بگیریم بلكه از صدها نفری تشكر نماییم كه طی این ربع سده اخیر موجب موفقیت این جوایز شده اند. می خواستیم دور هم جمع بشویم. رخدادهای مجازی فوق العاده هستند و اتفاق های خیلی هوشمندانه ای دارد می افتد، اما ما به این نتیجه رسیدیم كه گرد هم آوردن همه، ارزش صبر كردن را دارد.»
او گفت مشخصاً هیچكس نمی داند تا آن موقع چه اتفاقی می افتد اما سازمان دهندگان حس كردند جمع كردن تمام نویسندگان و داوران دوره های فعلی و گذشته اتفاق بسیار مهم می باشد.
لیست بلند جوایز در ماه مارس اعلام گردید و همچون آثاری كه در آن حضور دارند می توان از «آیینه و نور» هیلاری مانتل، «دختر، زن، دیگر» برناردینو اواریستو و «كویینی» اولین رمان نوشته كندیس كارتی-ویلیامز نام برد. روی هم رفته ۱۶ اثر در فهرست بلند حضور دارند.
اعضای هیات داوران این جوایز اسكارلت كرتیس نویسنده و فعال مدنی، پائولا هاكینز نویسنده «دختر سوار قطار»، مارتا لین فاكس تاجر در نقش رئیس هیات داوران، ملانی یوسبه از موسسان جوایز كسب وكار بریتانیایی های سیاه پوست و ویو گروسكوپ نویسنده و كمدین هستند.
جایزه ادبیات داستانی زنان ابتدا با عنوان جایزه «اورنج» و سپس با عنوان «بیلیز» شناخته می شد. این جایزه مهم ترین جایزه ادبی بریتانیا برای نویسندگان زن است.



منبع:

1399/01/10
23:37:23
5.0 / 5
2852
تگهای خبر: برنامه , جایزه , داستان , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲