خسرو سینایی در مراسم اختتامیه برنامه مثل یك قصه مطرح كرد؛

آن زمانی كه وقتش بود، نتواستم فیلم نامه هایم را بسازم

آن زمانی كه وقتش بود، نتواستم فیلم نامه هایم را بسازم

بلك بلاگ: خسرو سینایی اظهار داشت: خدا را شكر می كنم كه زندگی خوبی داشتم اما یك حسرتی همیشه به همراهم بود؛ آن زمانی كه وقتش بود، نتوانستم برخی از فیلم نامه هایم را بسازم.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، آیین اختتامیه برنامه «مثل یك قصه» ویژه بررسی و مرور ۵۰ سال آفرینش هنری خسرو سینایی، فیلمنامه نویس و كارگردان كشورمان با حضور او و جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی و هنری، عصر امروز (جمعه، ۱۶ شهریور) در باغ موزه هنر ایرانی برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم سید احمد محیط طباطبایی، عضو شورای فنی اداره كل میراث فرهنگی استان تهران با بیان این كه برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند راهنمایی برای مردم شود و نگاهی به آینده به مردم دهد، اظهار داشت: سینایی بخشی از میراث فرهنگی كشور ماست و امیدوارم این نمایشگاه در آینده به یك موزه تبدیل گردد.
محمدرضا اصلانی در ادامه برنامه ضمن تقدیر از برگزاركنندگان این نمایشگاه اظهار نمود: سینماگرانی مثل سینایی برای سرگرمی پا در این عرصه نگذاشتند بلكه برای تاریخ سازی كوشیده اند. آثار سینمایی حافظه جامعه است. كارهای او را می توان یك بوم شناسی تلقی نمود. سینایی در تمام فیلم هایش به وجودشناسی پرداخته است. او یك هنرمند قابل اعتماد است. او موسیقی و معماری خوانده و بعد وارد فیلم سازی شده است و به این علت كارهای او رنگ و بوی خاصی دارد.
همینطور ایرج میرزا علیخانی، طراح گرافیك اظهار داشت: صحبت كردن درباره سینایی هم زیبا و هم مشكل است. او تاریخ ما را شكل داده است و همینطور تاریخ او را. امیدوارم بتوانیم سینمای سینایی را به كمك شهرداری یك بار دوره نماییم. او از معدود هنرمندان جهان است كه چندوجهی است.
در ادامه این برنامه علی مرادخانی، معاون پیشین امور هنری وزارت ارشاد با بیان این كه سینایی دوست خوب و باوفایی است، اظهار داشت: او اگر قول دهد، همیشه سر حرفش می ماند. ماندگاری این هنرمند به زنده بودن و نشاط جامعه ما كمك می نماید.
پوران درخشنده، كارگردان سینما ضمن بیان این كه سینایی با عشق فراوانی فیلم نامه می نوشت، اظهار داشت: او فیلم نامه های زیادی دارد و خیلی ناراحتم كه فرصت و سرمایه گذاری نشد تا این فیلم نامه ها تبدیل به فیلم شود. برای سینایی عدالت و داوری خیلی مهم می باشد. بارها در جشنواره ها ما این روحیه را از او دیده ایم. او انسان ارزشمندی است. امیدوارم تمام آثارش در یك جایی جمع شود، تا همه مردم بتوانند از آنها دیدن كنند.
سعید اوحدی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه این برنامه ضمن تبریك از استقبال از هنرمندان از نمایشگاه، اظهار داشت: یك انسان چقدر می تواند به زمان احاطه داشته باشد كه بتواند در زندگی خود این همه اثر تولید كند؟ امیدوارم بتوانیم ما قدرشناس او باشیم. قدرشناسی از مفاخر یعنی حركت در جهت توسعه پایدار.
او با بیان این كه در جامعه امروز ما فرهنگ محروم و غریب است، اظهار داشت: ما امروز با این نگاه به نمایشگاه خسرو سینایی آمده ایم. ما باید به فكر آیندگان باشیم. ما در این نسل جوان، چقدر امسال خسرو سینایی را تربیت كرده ایم؟
در ادامه مراسم از خسرو سینایی با اهدای یك لوح، تقدیر به عمل آمد و بعد از این تقدیر، سینایی اظهار داشت: سینمای ایران برای من جز یك ابزار نبوده است. با آن توانستم افكارم را به مخاطب عرضه كنم. سینما جاده زیبا و پر از سنگلاخ است و باید استوار باشی. من هیچگاه برای پول درآوردن فیلم نساخته ام. من باید همیشه باید عاشق یك فیلم باشم تا آن را بسازم؛ عاشق تك تك عوامل سازنده آن.
او تصریح كرد: خدا را شكر می كنم كه زندگی خوبی داشتم اما یك حسرتی همیشه به همراهم بود؛ آن زمانی كه وقتش بود، نتوانستم برخی از فیلم نامه هایم را بسازم.
او در انتها خطاب به جوانان اظهار داشت: زندگی جرقه ای است میان دو تاریكی. خالی این لحظه را پر كن، زندگی خالی است. تا هستیم باید زندگی نماییم.
سینایی در انتها این مراسم با چهره ای گریان، ساز آكاردئون خویش را به موزه ملی موسیقی اهدا كرد.



5.0 از 5
1397/06/16
00:39:14
3959
تگهای خبر: برنامه , جشنواره , رمان , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴