یادداشت میهمان،

۱۲ شهریور سالروز شهادت مردی از تبار هابیلیان زمان

۱۲ شهریور سالروز شهادت مردی از تبار هابیلیان زمان

به گزارش بلک بلاگ قزوین استاد محمد انصاری از همکاران شهید قزوینی قدرت الله چگینی، در یادداشتی که به مناسبت ۱۲ شهریور سالروز شهادت این معلم شهید نوشته و آنرا در اختیار ایسنا قرار داه است، می نویسد: شهید چگینی از شهدایی است که نقش معلمی را در زندگی برگزیده بود و رسالت خویش را در جهت مبارزه با ظلم به خوبی انجام می داد تاجایی که ضدانقلاب این روشنگری و مبارزه را تاب نیاورد و این معلم را به شهادت رساند.


مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن ینتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا ﴿سوره احزاب آیه ۲۳﴾ در بین مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده اند؛ بعضی پیمان خویش را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هیچگاه تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
در انقلاب اسلامی معلمان و افراد بسیاری شهید شدند تا امروز جوانان و نوجوانان به سادگی و در امنیت زندگی کنند، همواره راه این شهدا ادامه پیدا خواهد نمود و تاریخ هیچ وقت بزرگی و تلاشهای آنان در جهت آزادگی و زیر بار ظلم نرفتن را فراموش نمی کند.
شهید قدرت الله چگینی از شهدایی است که نقش معلمی را در زندگی برگزیده بود و رسالت خویش را در جهت مبارزه با ظلم و ستم و فریاد ضد ظالمین به خوبی انجام می داد تاجایی که ضدانقلاب این روشنگری و مبارزه را تاب نیاورد و این معلم را به شهادت رساند.
شهید چگینی، سی ام دی ۱۳۲۶، در شهرستان قزوین به دنیا آمد. پدرش غلامرضا و مادرش معصومه نام داشت. تا انتهای دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان عربی درس خواند. معاون اداره آموزش و پرورش بود. سال ۱۳۵۰ ازدواج کرد و صاحب ۲ پسر شد. دوازدهم شهریور ۱۳۶۰، در قزوین در حالیکه عازم کلاس تدریس قرآن بود مورد سوء قصد منافقین کوردل قرار گرفت و بر اثر برخورد گلوله به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای قزوین واقع است.
در وصیت نامه این شهید سعید می خوانیم: با شهادت به وحدانیت اللّه و عدالت مطلقه او و ایمان به معاد و میزان و یقین به ارسال سلسله انبیا برخاسته از متن توده های انسانها و رهبران الهی مستضعفان زمین، و علم به نزول کتب هدایتگر آسمانی و باروری عمیق به امامت ائمه اثنی عشر، که زندگیم و ذره ذره وجود ناقابلم، عشق به ولایت و ذوق معرفت شئون و حقوق آن امامان و فاطمه بزرگ، پیوند دهنده سلسله نبوت به امامت و پدر گران قدرش، نبی اکرم (ص) و محبت آنها است که دوازدهمین آن عزیزان، اینک زنده و در بین مردم است و مسلم فقط آنها که جان های پاک و با تقوی دارند او را می توانند دید و مستقیماً با آن حضرت در ارتباط اند که پس از غیبت کبرایش مسئولیت رهبری امت به عهده فقهای عادل و آگاه بوده و اینک هم بیشتر از یک هزار و سیصد سال پرچم رهبری همه جانبه را نائب ایشان، حضرت روح اللّه خمینی بزرگ، در دست دارد و می رود تا زمینه ظهور امام مهدی (عج) و حکومت و وراثت مستضعفان فراهم آید.
دوازدهم شهریور ماه روز شهادت شهید قدرت الله چگینی را در حالی گرامی می داریم که در سوگ یکی از یاران این شهید یعنی معلم اخلاق و استاد تعلیم و تربیت مرحوم حاج احمد خدایاوران سوگوار و مغمومیم... یادشان گرامی و راهشان مستدام ان شاالله.
من این شهد شهادت را به نوشانوش می نوشم/ کجا پیمان الا هو شود از دل فراموشم (سروده ای از شهید چگینی)




منبع:

1400/06/12
17:13:54
0.0 / 5
948
تگهای خبر: تدریس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱