توسط جمعی از فعالان فرهنگی؛

كتابخانه مجازی آثار فارابی در قزاقستان ایجاد می شود

كتابخانه مجازی آثار فارابی در قزاقستان ایجاد می شود

به گزارش بلك بلاگ به قول كارشناسان قزاقستان ایجاد كتابخانه الكترونیكی جامعه علمی جهانی را متحد می كند. انتقال علوم به نسل جدید و یافتن پاسخ سوالات مهیج علم و فرهنگ استپ بزرگ از این طریق ممكن می شود.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، آقای سیریك نورمراداف، معاون رئیس انستیتوی فلسفه، علوم سیاسی و دین شناسی، در قزاقستان در نطقی مطبوعاتی اظهار داشت: «از طریق فارابی، كشورهای اروپا با فلسفه یونان، ارسطو و افلاطون آشنا شدند. فارابی توانست فرهنگ های ملل مختلف را كشف و مطالعه كند، ارزش های آنها را به دیگران برساند. آثار فارابی هنوز كامل مطالعه نشده است و نیاز به زمان بیشتر دارد. در این راستا می خواهیم كتابخانه الكترونیكی ایجار نماییم تا در آن تمام آثار فارابی جمع آوری شود.»
همچنین غالیه قرمان علی اوا، رئیس كرسی فلسفه قزاقی انستیتوی فلسفه، علوم سیاسی و دین شناسی هم در اینباره گفته است: «ارتباط بسیار نزدیك بین علم و آموزش وجود دارد. قرن بیست و یكم عصر دانش بشردوستانه خواهد بود. ازاین رو علم و فناوری باید سینه به سینه منتقل شود. ما باید یك كتابخانه الكترونیكی ایجاد نماییم، به جهت اینكه هر خواننده كه وارد وب سایت آن بشود، تمام مطالب لازم برای خودآموزی و پیشرفت روند آموزشی را دریافت كند. خواننده باید به آثار فارابی، مقالات، تك نگاری های علمی پژوهشگران قزاقستان و خارجی در این كنابخانه الكترونیكی دسترسی داشته باشند.
سال روز فارابی در دفتر مركزی یونسكو در پاریس برگزار خواهد شد
برنامه های برگزاری سال روز فارابی در شهر آلماتی مدتی است كه شروع شده است. مهمانانی از سرتا دنیا برای گفتگو درباره اهمیت و تأثیر آثار فارابی در فرهنگ و علم گرد هم آمده بودند. مراسم بزرگداشت فارابی امسال در قالب قوانین یونسكو برگزار می شود و بزرگداشت فارابی در دفتر مركزی یونسكو در شهر پاریس هم انجام می شود. آثار متفكر بزرگ فارابی و پژوهش های علمی محققان در باره فارابی حاوی اكتشافات اعجاب انگیز و حقایق جالبی است. در مركز فارابی در شهر آلماتی كتاب های بی نظیری جمع آوری شده است. برای میهمانان مدل مدینه فاضله كه برپایه نظریات فارابی ساخته شده، ارائه شد. هدف اصلی این ایده رواج صداقت و مهربانی است.
مدیر دفتر یونسكو در آسیای مركزی «گریسا پیكات» اظهار داشت: رویكرد فارابی به زندگی بسیار باز و تحمل پذیر بوده است فارابی گفت وگوی بین فرهنگی و ارزش های انسانی را ترویج می كرد.

1398/12/02
14:07:29
5.0 / 5
4030
تگهای خبر: آموزشی , الكترونیكی , برنامه , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵