گفته های مجیدی و نصیریان در نشست خورشید

گفته های مجیدی و نصیریان در نشست خورشید

به گزارش بلك بلاگ با تاكید علی نصیریان در خصوص آزاد بودن هر فیلم ساز جهت شركت در جشنواره فجر، فیلم «خورشید» مجید مجیدی برای خبرنگاران و منتقدان اكران شد.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، فیلم مجید مجیدی در آخرین روز جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد و نشست مطبوعاتی این فیلم با حضور تمام بازیگران اصلی و كودك كه برخی از آنها كودك كار هستند، برگزار گردید.
امیر بنان، تهیه كننده در این جلسه درباره دیر رسیدن فیلم به جشنواره و قرار داشتن در داوری اظهار داشت: خود ما هم ضرر كردیم در این مورد چون دوست داشتیم در آرای مردمی هم باشد اما نرسیدیم ولی دوره های قبل هم فیلم هایی بوده كه دیر رسیدند و داوری هم شدند. بخش عمده ای از فیلم را به هیات انتخاب دادیم و علت اصلی تاخیر كار زیاد پست پروداكشن بود.
بهمنش، فیلمبردار این فیلم هم اظهار داشت: من بعنوان كسی كه درگیر كار پست پروداكشن هستم میگویم كه ما در این مورد قانون را دور نزدیم ولی اینجا همه چیز سریع باید آماده شود. این فیلم از بخش مردمی حذف شد ولی داوری جشنواره فرق دارد.
مجیدی هم در شروع صحبتش اظهار داشت: ابتدا به شهدای انقلاب و جنگ ادای دین میكنم و هم یادی میكنم كه در ماه گذشته شاهد حوادث تلخی بودیم مثل شهادت سردار سلیمانی و سقوط هواپیما كه دل همه ما را به درد آورد و به روح پاك آن عزیزان درود می فرستیم. ضمن اینكه اتفاق های دیگری مثل سختی های جامعه و سیل هم بود و بعنوان یك فیلمساز كه همیشه دغدغه هایم را نشان دادم، امیدوارم مسئولین قدر این مردم شریف را بدانند و سال آینده برای مردم سال خوبی باشد.
او درباره طولانی شدن فیلم اظهار داشت: با عنایت به شرایط كار می دانستم فیلم به جشنواره نمی رسد ولی چون در جایی هستیم كه سوءتفاهم زیاد است و میخواستم فیلم را پیش از جشنواره های خارجی در ایران نمایش دهم آنرا به جشنواره رساندم. ضمن اینكه قبلاً پنج دوره داور جشنواره بودم و مثلا فیلم هامون آقای مهرجویی روز ۱۹ بهمن به جشنواره رسید. به هر حال مهم این بود كه تنور جشنواره را داغ نگه داریم و در این رویداد ملی حاضر شویم.
مجیدی درباره فاصله ای كه در این نوع فیلمسازی اش پیش آمده و آیا ادامه می یابد؟ اظهار داشت: من در همان مسیرم ولی این وسط برپایه علاقه و دغدغه شخصی ام سراغ ساخت فیلمی درباره حضرت محمّد (ص) رفتم وگرنه مسیرم تغییری نكرده است.
وی درباره حضور نصیریان در فیلمش هم توضیح داد: این همكاری شبیه معجزه بود. ایشان خیلی با صلابت و با انگیزه و با شور و انگار فیلم اولش را بازی می كند همكاری كرد. البته ایشان سر فیلم آقای مهرجویی بود و ما منتظر بودیم آن فیلم و بعد یك پروژه دیگر هم تمام شود و به فیلم برسند.
طناز طباطبایی هم كه نقشی حدودا كوتاه داشت، درباره بازی در این فیلم اظهار داشت: آقای مجیدی وقتی سراغ كودكان میرود به بازگران حرفه ای كمتر فرصت می رسد ضمن اینكه متن و نقش خیلی خوب بود و بازی در كنار بچه ها هم جذابیت دیگری داشت تا این كار را بپذیرم.
هومن بهمنش درباره بازیگر نقش اصلی این فیلم (روح الله زمانی) با اشاره به سختی فیلمبرداری این اثر اظهار داشت: من سالها در سینما كار كردم ولی چنین موردی ندیدم كه او یك ماه با پای شكسته در تونلی كه محل فیلمبرداری بود بازی كرد و مثل یك بازیگر حرفه ای رفتار میكرد.
نیما جاویدی هم در این جلسه بیان نمود: بخاطر این بچه ها و علی نصیریان هم در این جلسه اظهار داشت: فیلم برای من جالب و جذاب بود ولی باید كمی فشرده تر شود و در ادیت تغییری ایجاد شود. هم در آب انبار صد در صد ساختگی بود.
علی نصیریان از بازیگران فیلم درباره فیلم اظهار داشت: «خورشید» برای من جالب و جذاب بود ولی باید كمی فشرده تر شود و در ادیت تغییری ایجاد شود.
او درباره حضور نداشتن فیلم مهرجویی و تحریم جشنواره از جانب كیمیایی اظهار داشت: آقای مهرجویی قبلا گفته بود فیلمش را نمی دهد و بحث تحریم نبود.آقای كیمیایی هم بعدا تصمیم گرفت. اما معتقدم باید این آزادی را برای هر كسی قائل شد كه بخواهد بیاید یا نیاید. من احترام قائلم برای آقای كیمیایی و مهرجویی و هم آقای مجیدی كه فیلمش را به جشنواره داد.
مجیدی در قسمتی دیگر از این نشست درباره پیگیری خودش برای آینده بازیگران كودك فیلمش در مقایسه با فیلم بچه های آسمان اظهار داشت: فرخ هاشمیان قبلا در مصاحبه هایی حرف هایی زده كه دروغ بود و فیلمساز وظیفه ای ندارد كه در تمام زندگی دنبال بازیگرش باشد و اگر هم باشد اقدامی انسانی است.
در انتها اظهار داشت: یك سالی است كه من درگیر یك مبحث اجتماعی تلخ شدم كه در آن غزاله شكور، دختر جوان به دست پسری جوان به قتل رسید. خانواده او رنج فراوانی كشیدند و حكم اعدام هم باید اجرایی شود. الان یك ماه حكمِ تعویق افتاده به موعد اجرا رسیده و یك مرتبه دیگر از این خانواده محترم كه حق قصاص دارند، عاجزانه تقاضا میكنم این جوان را ببخشند.
در این جلسه روح الله زمانی، سید محمد مهدی موسوی فر(كودك كار) و مانی غفوری، شمیلا و ابوالفضل شیرزاد (كودكان كار) كه بازیگر فیلم بودند در سالن حضور داشتند و صحبت های آنها كه تجربه های سخت كار در سن كودكی را داشتند با بغض و اشك شان لحظات تاثر برانگیز را به وجود آورد.




1398/11/22
00:36:39
5.0 / 5
3952
تگهای خبر: جشنواره , سینما , شركت , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳