مجسمه ی بی ارزشی كه هزاران پوند به فروش رسید

مجسمه ی بی ارزشی كه هزاران پوند به فروش رسید

بلك بلاگ: مجسمه ای كه در یكی از برنامه های شبكه بی بی سی بعنوان اثری بی ارزش شناخته شده بود،  در یك مزایده بعنوان شاهكاری از «آلبرتو جاكومتی» مجسمه ساز برجسته سوئیسی به فروش رسید.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، «فیلیپ مولد» كارشناس آثار هنری در سال ۲۰۱۷ در یكی از برنامه های شبكه بی بی سی كه به صحت اصالت آثار هنری می پردازد، از این مجسمه بعنوان اثری بی ارزش یاد كرد و آنرا برای انجام تحقیقات بیشتر به پاریس فرستاد، اما بعدها مشخص شد كه این مجسمه ناشناس در حقیقت یكی از آثار «آلبرتو جاكومتی» مجسمه ساز تحسین شده ی سوئیسی است.
آثار جعلی «جاكومتی» در بازار آثار هنری كم نیستند و این مجسمه پانصد هزار پوندی نیز هیچ امضایی از خالق خودرا به همراه نداشت، بنا بر این كارشناسان برای تایید اصالت آن با مشكل رو به رو شدند.
اما كمی پس از بررسی این مجسمه در برنامه تلویزیونی، لایه هایی از رنگ از مجسمه پاك شد و امضای «جاكومتی» مشخص شد. این مجسمه در حراجی ماه فوریه كریستیز به قیمت پانصد هزار پوند به فروش رسید.
این مجسمه توسط فردی به نام « كلر كلارك هال» كه مادربزرگش در گذشته با همسر «جاكومتی» آشنایی داشته و بطور مستقیم این مجسمه را در دهه ۳۰ از «جاكومتی» دریافت كرده است، به برنامه تلویزیونی بی بی سی ارائه شد.
این مجسمه در دهه ۶۰ طی حادثه ای شكست و توسط همان خانواده به وسیله ی یك چسب ساده به هم متصل و سپس رنگ آمیزی شد. امضای «جاكومتی» بعد از آن كه مجسمه ی شكسته شده توسط كارشناسان مورد بررسی قرار گرفت و چسب و رنگ از آن پاك شد، مشخص شد.








منبع:

1398/06/02
13:24:03
5.0 / 5
4425
تگهای خبر: برنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱