توسط انتشارات سوره مهر؛

نقد محمدرضا سرشار بر جنگ و صلح تولستوی

نقد محمدرضا سرشار بر جنگ و صلح تولستوی

بلک بلاگ: بلک بلاگ: کتاب نگاهی تازه به جنگ و صلح نوشته محمدرضا سرشار توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «نگاهی تازه به جنگ و صلح» نوشته محمدرضا سرشار، بتازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به نقد و بررسی کتاب لئو تولستوی از آثار برتر ادبیات داستانی جهان می پردازد.
این اثر با نگاهی نقادانه و پژوهشی به رمان مشهور «جنگ و صلح» نوشته شده است. سرشار در این پژوهش، قصه، اشخاص داستان، ساختار، پیرنگ، نثر، پرداخت و درون مایه های این رمان را مورد بررسی قرار داده است.
محمدرضا سرشار در دهه هفتاد، رمان «جنگ و صلح» تولستوی را در حلقه نقد حوزه هنری و دفتر ادبیات ایثار بنیاد جانبازان نقد می کرد که حاصل آن نقدها، یک کتاب ۲۳۰ صفحه ای با نام «نگاهی تازه به جنگ و صلح» شد. او همین طور تصمیم گرفت رمان حجیم «جنگ و صلح» را که به زعم وی باارزش اما دارای بخش های زایدی است و لازم است برای خواننده امروزی منسجم تر و خوش خوان تر شود، تلخیص کند.
رمان «جنگ و صلح» اثر جاودانه «لئو تولستوی» اوضاع تاریخی و اجتماعی روسیه را در سالهای ۱۸۰۵ تا ۱۸۲۰ به تصویر می کشد و یک فاصله زمانی پانزده ساله از زندگی قهرمانان خودرا دربرمی‏‬ گیرد. وقایع این رمان، بر بستر دو جنگ بزرگ بین روسیه‏‬ تزاری به سرکردگی «تزار الکساندر» و دولت فرانسه به رهبری «ناپلئون بناپارت» و یک دوره وقفه کوتاه بین این دو جنگ جریان‏دارد.
این کتاب با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و قیمت ۱۶۰ هزار تومان عرضه شده است.


منبع:

1402/11/20
15:42:42
0.0 / 5
254
تگهای خبر: داستان , رمان , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱