یك هفته با كتاب؛

اعلام عدم موافقت اسماعیلی با ممیزی کتاب و حمایت ارشاد از صنعت چاپ

اعلام عدم موافقت اسماعیلی با ممیزی کتاب و حمایت ارشاد از صنعت چاپ

بلک بلاگ: اعلام عدم موافقت وزیر ارشاد با قدرت ابزار ممیزی و پشتیبانی از صنعت چاپ توسط معاون فرهنگی وی همچون مهم ترین اخبار حوزه کتاب و ادبیات هستند.



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: حوزه کتاب و ادبیات در این به سبب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تعطیلی یکشنبه و تقارن با شب یلدا از اخبار مهم و جریان ساز کمتری نسبت به هفته های پیش برخوردار بود. بنا بر این در گزارش «یک هفته با کتاب» آخرین هفته پاییز ۱۴۰۲ به بررسی چهار خبر مهم پرداخته ایم.
عدم موافقت وزیر با قدرت ابزار ممیزی و پشتیبانی از صنعت چاپ همچون مهم ترین اخبار این هفته بوده است.
آغاز یازدهمین پویش کتابخوانی کتاب قهرمان، ادامه پویش کتابخوانی «بخون و بدون» دو خبر مهم دیگری است که در این هفته شاهد آن بوده ایم.
آغاز یازدهمین پویش کتابخوانی کتاب قهرمان
یازدهمین پویش کتابخوانی کتاب قهرمان توسط مرکز رسانه ای شیرازه با همکاری نشر شهید کاظمی از دوشنبه ۲۷ آذر شروع شد.
در این دوره از پویش، شرکت کنندگان با مطالعه کتاب «هفتاد و دومین غواص» نوشته حمید حسام، با وقایع عملیات کربلای ۴ آشنا می شوند. هفتاد و دومین غواص روایت کریم مطهری، فرمانده گردان غواصی جعفر طیار، از دوران کودکی اش تا پیروزی انقلاب و شروع جنگ و حضور جانانه در کنار نیمه گمشده اش علی چیت سازیان تا رزم های آبی است.
ادامه پویش کتابخوانی «بخون و بدون»
پویش کتابخوانی «بخون و بدون» با محوریت کتاب «درآمد پرماجرا» نوشته هرمن پریش از اول آذرماه شروع به کار کرده و تا پایان اسفندماه ادامه دارد. این کتاب با ترجمه علی اسماعیل پور و مقدمه افشین علا برای گروه سنی ج (چهارم تا ششم ابتدایی) توسط انتشارات بورس منتشر و روانه بازار نشر شده است.
عدم موافقت وزیر ارشاد با قدرت ابزارهای ممیزی
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پنجاه و ششمین جلسه هیئت امنای کتابخانه های عمومی که بامداد سه شنبه ۲۸ آذر ماه انجام شد اظهار داشت: در موضوع کتاب نباید محتواهایی را ترویج دهیم که مخالف منطق حکمرانی فرهنگی و منویاتی است که به لحاظ ارزش های انقلابی دنبال می نماییم. من چندان موافق نیستم که ابزارهای ممیزی قدرت پیدا کند، چونکه حوزه کتاب حوزه نخبگی است؛ اما در عرصه اشاعه و ترویج، باید سیاست های حاکمیت را دنبال نماییم. امیدوار هستم در مجموعه نهاد نیز به این مساله بیش از پیش دقت شود تا کتاب هایی خریداری و ترویج شود که به ارتقای دانش معرفتی، دانش مهارتی و… منجر شود و موافق نظام آرمانی ما باشد.
اعلام حمایت ارشاد از صنعت چاپ
مراسم تجلیل از ایثارگران صنعت چاپ سه شنبه ۲۸ آذر با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرا شد.
به گفته احمدوند، وزرای صمت و ارشاد در این دولت در کنار هم کارهای حوزه صنعت چاپ را پیش می برند، متولی حوزه چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما از ظرفیت همه دستگاهها، وزارتخانه ها و نهادها برای پیشرفت این صنعت بهره خواهد برد، همدلی و یکرنگی خوبی هم بین دولت و اجزای مختلف آن برای رشد صنعت چاپ وجود دارد.


منبع:

1402/10/01
13:25:26
0.0 / 5
265
تگهای خبر: خرید , رسانه , رمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳