توسط انتشارات سروش؛

نشست نقد و بررسی کتاب پادکستینگ

نشست نقد و بررسی کتاب پادکستینگ

بلک بلاگ: شست نقد و بررسی کتاب پادکستینگ سه شنبه 21 آذر در سالن گنجینه آثار مکتوب انتشارات سروش اجرا شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، نشست نقد و بررسی کتاب «پادکستینگ» سه شنبه ۲۱ آذر با حضور اکبر حبیب اللهی مدیرعامل انتشارات سروش، مهدی دادجو منتقد و مدیر بخش کتاب گویای شبکه رادیویی ایران صدا، معاونان و مدیران انتشارات سروش و تعدادی از مدیران و فعالان فرهنگی و پژوهشگران و علاقه مندان به این حوزه در سالن گنجینه آثار مکتوب انتشارات سروش اجرا شد.
دادجو در آغاز این جلسه درباره ی خاصیت های پادکست به عنوان رسانه ای نسبتاً نوظهور با اشاره به این که کتاب ارائه شده توسط انتشارات سروش از ظاهری خوب برخوردارست اظهار داشت: متن کتاب روان است و این مهم حاصل ترجمه و ویراستاری مناسب کتاب به شمار می آید.
وی اضافه کرد: کتاب مفید و کاربردی است، چونکه در آن علاوه بر اینکه تاریخچه پیدایش پادکست و مزایای آن نسبت به سایر رسانه های موجود بیان شده مباحث عمده آن درباب چگونگی تهیه پادکست است. از آن جا که مؤلف کتاب تخصص اصلی شان در عرصه کسب و کارهای نوظهور است در کتاب توضیحات بسیار مفید و کاربردی وجود دارد که هم مباحث فنی تولید پادکست را شامل می شود و هم در حوزه محیط های میزبانی که می توان در آن محتوای تولید شده را ارائه داد توضیحات مفیدی بیان شده است و هم مخاطب را درباره ی چگونگی کسب درآمد راهنمایی می کند.
سیدحامد نعمت اللهی مدیر ارتباطات و امور فرهنگی انتشارات سروش نیز در بخش دیگری از این جلسه اظهار داشت: کتاب فوق علاوه بر اینکه می تواند برای افرادی که قصد شروع به فعالیت در این حوزه را دارند؛ راهنمایی کاربردی باشد، در ارتقا و حرفه ای سازی کار نیز می تواند کمک شایانی کند تا به سودآوری بهتری در حوزه بازاریابی دیجیتال دست یابند.
وی اضافه کرد: در مورد «پادکستینگ» به ندرت می توان نوشته ای یافت که در آن از رادیو صحبتی به میان نیامده باشد. شاید تنها وجه تشابه پادکست با رادیو فراهم آوردن اطلاعات باارزش و انتقال آن به مخاطب توسط منابع صوتی باشد، اما وجوه افتراق و نبود تشابه این دو به اندازه ای است که خلاف اظهار تعدادی از صاحب نظران، به زحمت بتوان پادکست را تهدیدی برای رادیو به شمار آورد. رقابت با رادیو نیازمند پرورش رقبایی سرسخت است که با برخورداری از استعداد و شایستگی های لازم و بروز و ظهور خلاقیت های خود بتوانند در این فضای مناسب به فعالیت بپردازند. در کشور ما پادکست برای خیلی از این علاقه مندان مدیوم اصلی نیست و بنا به دلیلهای عدیده چندان با این فضا مأنوس نیستند. از طرف دیگر صرف نظر از یکی دو عنوان کتاب ترجمه شده و مقالات پراکنده در اینترنت، تلاش دیگری در راستای شناساندن بیشتر این پدیده صورت نپذیرفته است. مطالب این کتاب اساساً چگونگی بازاریابی و نحوه درآمدزایی از محل پادکست را به مخاطب آموزش می دهد.


منبع:

1402/09/24
13:45:33
0.0 / 5
264
تگهای خبر: اینترنت , رسانه , فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵