یك هفته با كتاب؛

دورخیز و آمادگی دستگاه ها برای هفته کتاب

دورخیز و آمادگی دستگاه ها برای هفته کتاب

به گزارش بلک بلاگ، هفته ای که گذشت اخبار زیادی در رابطه با آمادگی و دورخیز دستگاههای فرهنگی کشور برای سی و یکمین هفته کتاب ایران را در خود جا داده است.



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: در مطالعه و مرور اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات به بررسی هفت خبر برگزیده پرداخته ایم که تقریباً همه درباره ی برنامه ها و رویدادهای مربوط به سی و یکمین هفته کتاب در کشور می باشند.
این هفته را می توان هفته پر خبری برای خانه کتاب و ادبیات نام گذاشت چون علاوه بر رونمایی پوستر هفته کتاب، عناوین روزهای این هفته نیز اعلام و مطالبات کتابفروشان حاضر در بازار کتاب نیز واریز شد. استانداران به عنوان رییس ستاد هفته کتاب منصوب شدند.
انتشار فراخوان ثبت نام کارهای کتاب محور، برگزاری طرح اهدای کتاب به کتابخانه های مناطق کم برخوردار و راه اندازی سامانه نظارت مردمی بر آثار منتشره نیز از دیگر اخباری هستند که در این گزارش به آنها پرداخته ایم.
مشروح این گزارش را در ادامه می خوانید:
انتصاب استانداران به عنوان «رئیس ستاد هفته کتاب استان»
احمد وحیدی؛ وزیر کشور با صدور احکام جداگانه، استانداران را به عنوان «رئیس ستاد هفته کتاب استان» منصوب نمود.
انتشار فراخوان ثبت نام کارهای کتاب محور
خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام نموده برای تهیه نقشه جامع کارهای کتاب محور در ایران و هم افزایی با گروه ها و شخصیت های این حوزه برای برنامه های کلان فرهنگی و همین طور مستندسازی و معرفی فعالیت ها و کوشش های این گروه ها برای عموم مردم ایران بوسیله رسانه های زیرمجموعه خود (تلویزیون اینترنتی کتاب و خبرگزاری کتاب ایران) فراخوانی عمومی را منتشر می کند.
رونمایی پوستر سی ویکمین هفته کتاب
«پوستر سی ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» همزمان با دومین نشست شورای برنامه ریزی سی و یکمین هفته کتاب، که توسط حامد مغروری؛ هنرمند گرافیست و مدرس دانشگاه هنر اصفهان طراحی شده است، یکشنبه چهاردهم آبان ماه رونمایی گردید.
اعلام عناوین روزهای هفته کتاب
عناوین روزهای «سی ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» از بیست وسوم تا سی ام آبان ماه توسط خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام گردید. دوره سی ویکم این رویداد فرهنگی همزمان با هفته آخر هشتمین ماه امسال، از بیست وسوم تا سی ام آبان ماه در سراسر کشور انجام می شود.
واریز مطالبات کتابفروشان «بازار کتاب»
مطالبات کتابفروشان فعال در سامانه «بازار کتاب» بعد از رسیدن کتاب ها به دست خریداران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران به حساب کتابفروشان واریز شد.
برگزاری طرح اهدای کتاب به کتابخانه های مناطق کم برخوردار
طرح اهدای کتاب به کتابخانه های مناطق کم برخوردار همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انجام می شود.
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در امتداد توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی قسمتی از کتاب های مازاد و موجود در کتابخانه ملّی ایران را به ستاد طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور اهدا می کند.
راه اندازی سامانه «نظارت مردمی بر آثار منتشره»
دفتر توسعه کتاب و کتاب خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای از راه اندازی سامانه «نظارت مردمی بر آثار منتشره» آگاهی داد.


منبع:

1402/08/19
16:19:21
0.0 / 5
189
تگهای خبر: اینترنت , برنامه , خرید , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳