توسط نشریه فرهنگی رسانه ای عطش؛

ششمین شماره ویژه نامه اربعین عطش منتشر گردید

ششمین شماره ویژه نامه اربعین عطش منتشر گردید

بلک بلاگ: ششمین شماره و سومین دوره ویژه نامه اربعین توسط نشریه فرهنگی رسانه ای عطش شهریور 1402 همزمان با صفر 1445 منتشر گردید.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، ششمین شماره و سومین دوره ویژه نامه اربعین توسط نشریه فرهنگی رسانه ای عطش شهریور ۱۴۰۲ همزمان با صفر ۱۴۴۵ منتشر گردید.
اکبر معصومی و حسن همیشه بهار در قسمت آستانه و رواق این ویژه نامه با یادداشت هایی با عنوان «حماسه مردم نهاد و ظلم ستیز» و «خودمان را گم نکنیم» به ظرفیت تمدن سازی اربعین و فراموش نکردن اهداف و آرمان های امام حسین (ع) پرداخته اند.
علیرضا زینلی مسئول ستاد گمشدگان نجف از عمدهای ۱ تا ۷۰۰ و مدیر سازمان حج و زیارت استان فارس در گفتگو با این ویژه نامه آورده است: گمشده هایی که به هر طریق ممکن پدر و مادر یا فرزندانشان را گم کرده اند بوسیله پایگاه های ستاد یا سایت مرتبط اطلاعاتشان را اعلام کنند… همه پای کار هستند چون این کار مردمی است و اصلاً کار دولت نیست.
در بخش پنجره ویژه نامه اربعین به رعایت پاکیزگی جسم و روح و خوراک جسم و روح اشاره شده است.
علی رضایی هنرمند خوشنویس ۴۲ ساله استان قم با اشاره به برچسب هایی که روی کوله و لباس زوار امام حسین (ع) می زند، آورده است: همه زحمت می کشند و هر کاری تأثیر خودش را دارد. کسی یک ظرف آب می دهد یا پولش را در این راه خرج می کند اثری دارد، اما اثر کار فرهنگی هنری عمیق تر و ماندگار تر است.
حسام الدین موسوی نیز در روایت خاطره اش نوشته است: گرما و گرسنگی نمی گذاشت حتی چند قدم برداریم. مرد جوان نگاهش را به مریم و بچه ها انداخت که از خستگی گوشه ای افتاده بودند و بی درنگ اظهار داشت: «ای… غذا موجود… اصبر قلیل…» به طرف ساندویچی آن طرف خیابان رفت و با چند ساندویچ و نوشابه برگشت. هر چه اصرار کردم هزینه اش را حساب کنم قبول نکرد و اظهار داشت: «کل فلوس مال امام حسین (ع) …» در آغوشش گرفتم و به این همه عشق خالصانه غبطه خوردم.
محمد عادلی جوان ۳۵ ساله شیرازی ویلچر مادر ۷۰ ساله اش را با عشق جلو برده و گفته است: اینجا عمود ۱۰۵۴ است. از عمود یک مادرم را به تنهایی اینجا رسانده ام. پاهایم تاول زده و دست هایم درد می کند اما نگذاشتم مادرم بفهمد.
بخش دیگری از گفتگو نیز با محوریت لزوم هماهنگی بیشتر ستادهای اربعین عتبات و خیرین به مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در شهر نجف با این ویژه نامه اختصاص دارد.
در سایر بخش های ویژه نامه عطش مطالبی همچون نقش حاج قاسم سلیمانی در احیای پیاده روی اربعین نوشته عبدالله شمسی، موکبی برای شناخت شیعیان نیجریه نوشته حکمت قاسم خانی و اربعین تجلی وحدت ملت ها برای مقابله با جبهه باطل نوشته رضا مؤمنی آمده است.
فریبا نادری و شهرزاد کمال زاده در بخش روایت هنرمندان از حضور در راهپیمایی اربعین به ترتیب آورده اند: «اگر سعادت داشته باشم با چادر به زیارت می روم» و «صاحب این دعوت کس دیگری است».
همچنین در بخش پایانی این ویژه نامه حکمت قاسم خانی به زمینه سازی ظهور امام زمان پرداخته است.

1402/06/17
14:38:30
0.0 / 5
245
تگهای خبر: رسانه , رمان , سایت , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱