در حاشیه نمایشگاه كتاب مسكو انجام شد؛

امضای تفاهمنامه همکاری فرهنگی بین نمایشگاه های تهران و مسکو

امضای تفاهمنامه همکاری فرهنگی بین نمایشگاه های تهران و مسکو

به گزارش بلک بلاگ، در حاشیه برگزاری سی وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو تفاهمنامه همکاری مشترک بین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو به امضا رسید.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، در حاشیه برگزاری سی وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو و همزمان با حضور جمهوری اسلامی ایران در این رویداد تفاهم نامه همکاری مشترک بین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو با حضور مسئولان خانه کتاب و ادبیات ایران و نمایشگاه کتاب مسکو در غرفه جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم نامه دو طرف به مدت ۵ سال غرفه ای رایگان با مساحت ۲۷ مترمربع در اختیار یکدیگر قرار می دهند. در این تفاهم نامه بر گسترش همکاریهای فرهنگی دو کشور نیز تاکید گردید.
همچنین در آئین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه کتاب مسکو، طرفین به لزوم گسترش و حضور مستمر در نمایشگاه های کتاب دو کشور اشاره و ابراز امیدواری کردند ناشران ایرانی و روسی در دوره های بعدی نمایشگاه کتاب ایران و نمایشگاه کتاب مسکو حضور گسترده تری نسبت به دوره های قبل داشته باشند.
در این آئین ضمن مذاکره درباب همکاری ناشران دو کشور، طرفین متعهد شدند زمینه های لازم را در اختیار ناشران ایرانی و روسی قرار دهند تا بتوانند از فرصت های به وجود آمده به نحو احسن بهره گیرند.
در بخش دیگری از این دیدار، طرح گرنت (طرح پشتیبانی از ترجمه و نشر آثار فارسی به سایر زبان ها) به مسئولان نمایشگاه کتاب مسکو معرفی و زمینه های همکاری و ترجمه آثار شاخص ادبی ایران و روسیه نیز طرح شد.
سی وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو از چهارشنبه (هشتم شهریورماه ۱۴۰۲) با ۳۰۰ غرفه فعال، شروع به کار کرد و تا دوازدهم شهریورماه به فعالیت خود ادامه می هد.

1402/06/11
08:27:49
0.0 / 5
284
تگهای خبر: فرهنگی , كتاب , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵