عمره در پاییز راه اندازی می شود؟

عمره در پاییز راه اندازی می شود؟

به گزارش بلک بلاگ، در شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از کارشناسی برای ازسرگیری سفرهای عمره تا ماه ربیع (مهرماه) اطلاع داده شد. همینطور تاکید شد همه واحدها باید تلاش کنند تا سفر عمره در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شود.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ ضمن اشاره به توقف هشت ساله سفر عمره، از مسؤولان حوزه حج و زیارت خواست با همکاری و جدیت جهت راه اندازی عمره‌ی مقبول و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.
در ادامه رئیس و معاون سازمان حج و زیارت ضمن اشاره به کارشناسی انجام شده در رابطه با از سرگیری سفرهای عمره، اعلام نمودند که راه اندازی این سفرها با شیب ملایم در اولویت برنامه های سازمان حج قرار دارد و مجموعه اقداماتی که باید در داخل و در ارتباط با شرکتهای عربستانی صورت گیرد، در حال پیگیری است.
نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم درخواست نمود که جهت راه اندازی سفرهای عمره در ماه ربیع (از اواخر مهرماه) برنامه ریزی شود و در ادامه اظهار داشت: با عنایت به اشتیاق مردم و تعداد عمره گزارانی که ثبت نام کرده اند علاوه بر هماهنگی داخلی، نحوه همکاری با شرکتهای کشور میزبان هرچه زودتر تعریف و شیوه نهایی، برنامه ریزی و اجرایی شود.
حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت هم به نظر مثبت رئیس جمهور و اراده دولت جهت راه اندازی عمره اشاره نمود و از پیگیری تأمین ارز مورد نیاز سفرهای عمره از راه بانک مرکزی اطلاع داد.
در ادامه نماینده ولی فقیه در حج از معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت خواست ابهامات سفر عمره را بررسی و در جلسه هفته آینده گزارش کاملی عرضه کند تا عملیات سفرهای عمره اجرایی شود.
پیشتر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از آمادگی این وزارت خانه برای برگزاری هر چه سریعتر شورایعالی حج و زیارت به ریاست رئیس جمهور به منظور تصمیم گیری در رابطه با از سرگیری سفرهای عمره مفرده ایرانی ها به سرزمین وحی اطلاع داده بود.

انتظارات دیگر دستگاه ها زیاد است که سایت ثبت نام اربعین مختل شد
در ادامه نشست شورای برنامه ریزی حج و عمره، به اختلالی که در سامانه سماح پیش آمده است، اشاره شد و انتظارات دیگر دستگاه ها از سامانه سماح علت سنگین شدن این سامانه عنوان و بیان شد: سازمان حج نباید درگیر موضوع هایی شود که به ثبت نام و پرداخت هزینه بیمه ارتباط ندارد و در سرعت و کارایی سامانه سماح هم اثرگذار است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که این موارد ضمن مکاتبه با ستاد مرکزی اربعین منعکس و تاکید شود که سامانه سماح برای پاسخگویی به وظایف و مسؤولیت های واگذارشده به سازمان حج و زیارت طراحی شده و برای حفظ کارایی آن نباید درخواست های دیگر سازمان ها و نهادها این سامانه را تحت فشار و تراکم قرار دهد.

حج، عمره و زیارت در برنامه هفتم توسعه نیست
در این جلسه در رابطه با توجه نکردن به مبحث «زیارت» و وظایف و مسؤولیت های مترتب بر حوزه حج و زیارت در لایحه برنامه هفتم توسعه اظهارنظر شد که حمیدرضا رهبری فر، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت با عرضه گزارشی در این خصوص اضافه کرد: در این برنامه عملا ماموریتی برای سازمان حج و زیارت با آن که برنامه های حج، عمره و عتبات را به عهده دارد، پیشبینی نشده است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن اشاره به مأموریت های این مجموعه در کشورهای هدف تصریح کرد که در هماهنگی و تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مورد با جدیت دنبال و اصلاحات لازم و مدنظر مجموعه حج و زیارت منعکس شود تا در مراحل بررسی لایحه برنامه هفتم اعمال شود.




منبع:

1402/05/17
08:39:22
0.0 / 5
188
تگهای خبر: برنامه , سایت , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳