مهر از همایش حجاب و عفاف گزارش می دهد

دشمن بیرونی بدنبال امنیتی کردن حجاب است

دشمن بیرونی بدنبال امنیتی کردن حجاب است

بلک بلاگ: همایش عفاف و حجاب عصر امروز چهارشنبه 21 تیر ماه با حضور تعدادی از بانوان محجبه همزمان با برخی نقاط کشور در میدان امام حسین(ع) تهران اجرا شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، همایش عفاف و حجاب عصر امروز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه با حضور تعدادی از بانوان محجبه انجام شد.

این همایش بمنظور تبیین اهمیت روز ۲۱ تیر به عنوان نماد استقامت ملت ایران در دفاع از عفت و غیرت و جلوه ای از رذالت و خباثت رژیم پهلوی و تجلیل از شهدای مظلوم مسجد گوهرشاد برگزار شده است.

در این مراسم حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: امروز حجاب را به یک مسأله امنیتی تبدیل کردند. شورای عالی انقلاب فرهنگی چند مصوبه درباب عفاف و حجاب دارد.

وی افزود: دختری که نسبت به حجاب باورمند نیست باید تلاش نماییم شبهاتش پاسخ داده شود. دختران جوان و نوجوان ما باید با مفاهیم حجاب آشنا گردند.

وی افزود: برای شخصیت های بزرگ ما مسئله حجاب بسیار مهم بوده است. به عنوان مثال شهید مطهری کتاب نظام حقوق زن در اسلام را نوشت تا به شبهات حجاب پاسخ دهد. دراین زمینه مدیران و مدارس دولتی و غیرانتفاعی در آموزش عمومی باید حجاب را تبیین کنند.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: فلسفه و حکمت حجاب باید با استدلال، منطق و حوصله تبیین شود. دشمن بیرونی بدنبال امنیتی کردن مسأله حجاب است اما در جامعه بانوانی که کشف حجاب می کنند گرفتار جهل هستند.

وی با تاکید به نقش رسانه و فیلم های نمایش خانگی اظهار داشت: اهمیت فیلم و سریال های خانگی بسیار بارز است. کسانی که به تولید نمایش خانگی می پردازند، بدانند باتوجه به مصوبات شورای عالی فرهنگی فیلمی که به خانواده لطمه بزند ممنوع خواهد بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: طبق همین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به کسانی که هالیوود و بالیوود را در ایران تکرار کنند، خودرا ملزم به برخورد قانونی می داند. آنها اجازه لطمه زدن به فرهنگ ایرانی اسلامی را ندارند. دستگاه هایی که اصل عفاف و حجاب را رعایت نمی کنند و ترک فعل می کنند مستحق مجازات اند.

در این مراسم پلاکاردهایی با شعارهای متفاوتی همچون «یک جو غیرت انقلابی در نمایندگان مجلس می تواند بی دقتی و سهل انگاری دولت و قوه قضائیه را یا پاره کردن لایحه شرم آور بی حجابان اصلاح گرداند.»؛ «مسئول بی تفاوت، مایه انزجار است»؛ «حجاب دژی است در مقابل یورش های شیطانی»؛ «طبق بند ده ماده شش قانون، پشتیبانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، حمایت همه جانبه از اقدامات قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر جز وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.»به چشم می خورد.

در ادامه طنین شعار «دختر انقلابیم، مدافع حجابیم» در میدان امام حسین (ع) پیچید و مردم یکصدا آنرا فریاد می زدند.


منبع:

1402/04/22
14:16:36
0.0 / 5
288
تگهای خبر: رسانه , فرهنگی , فیلم , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳