نویسنده مدیریت و ارتقای بهره وری مطرح كرد؛

یکی از موضوعات اصلی در جهان امروز سیر افزایشی قیمت کالا است

یکی از موضوعات اصلی در جهان امروز سیر افزایشی قیمت کالا است

به گزارش بلک بلاگ، امیر شکاری یکی از موضوعات اصلی در جهان امروز سیر افزایشی قیمت کالاها و خدمات است که مهم ترین علت این امر، استفاده از روش سنتی در کسب و کار و بهای تمام شده عرضه کالا یا خدمت است.



امیر شکاری نویسنده کتاب «مدیریت و ارتقای بهره وری»، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه بهره وری بعنوان مهم ترین شاخص رشد اقتصادی و اجتماعی به حساب می آید و در برنامه ششم توسعه کشور سهم بهره وری از رشد اقتصادی حدود یک سوم هدف گذاری شده است اظهار نمود: استفاده بهینه یا به عبارتی دیگر بهره وری باعث رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی می شود و بهبود بهره وری سبب افزایش سرانه حقوق و دستمزد شاغلان و همینطور بهبود شرایط کاری و در عین حال توسعه فرصت های شغلی خواهد شد.
وی اضافه کرد: بهره وری بالاتر از یک سو باعث کاهش قیمت تمام شده کالاها و خدمات می شود و از طرفی سود حاصل از فعالیت اقتصادی را زیاد می کند و بدین سان امنیت سرمایه گذاری و امکان سرمایه گذاری جدید را فراهم می آورد، ازاین رو استدلال می شود که افزایش در بهره وری منجر به افزایش GDP شده و بالطبع امکان فراهم آوردن خدمات بهتر و بهبود استانداردهای زندگی خواهد شد.
این مؤلف در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: به هر حال در یک کشور درحال توسعه مانند ایران بدون ارتقای بهره وری نمی توان مشکل تورم و سایر معضلات اقتصادی را برطرف کرد.
شکاری ضمن اشاره به این که یکی از موضوعات اصلی مورد توجه در جهان امروز سیر افزایشی قیمت کالاها و خدمات است، اظهار داشت: مهم ترین علت این امر، استفاده از روش سنتی در کسب و کار است. در روش سنتی کسب و کار، هزینه های تولیدی خدماتی را بعلاوه حاشیه سود صرفا به مشتری منتقل می کنند این راهبرد کسب و کار را بازیافت قیمت می نامند، با افزایش رقابت در کسب و کار این راهبرد، دیگر ضامن بقای سازمان نخواهد بود.
نویسنده کتاب «مدیریت و ارتقای بهره وری» اضافه کرد: رقابت در سطح جهانی سبب شده تا سازمان ها قادر به تولید کالاها و خدمات بیشتر و بهتری شده و به نسبت از منابع کمتری هم استفاده نمایند به عبارت دیگر این سازمان ها بعنوان یک راهبرد کسب و کار، از بهبود بهره وری به جای استفاده از بازیافت قیمت استفاده کردند.
نویسنده کتاب «مدیریت و ارتقای بهره وری» اظهار داشت: سازمان ها احتیاج به اصلاح روش عملکرد خود برای تنظیم سوددهی دارند یعنی به جای این که تنها ملاک تغییر در سودآوری را تغییر در بازیافت قیمتها بدانند لازم است به دنبال دستیابی به راهکارهایی باشند که توان رقابتی خویش را در تولید خدمات و کالاهای بهتر و بیشتر و با صرف منابع به نسبت کمتر بالا برند، به عبارت دیگر توانایی بهبود بهره وری را در خود ایجاد کنند.

1401/06/29
12:14:24
0.0 / 5
380
تگهای خبر: استاندارد , برنامه , خدمات , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱