این هفته در شهر كتاب؛

زمانه ابن سینا بررسی می شود

زمانه ابن سینا بررسی می شود

نشست درنگی در زمانه ابن سینا روز چهارشنبه 13 مرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب انجام می شود.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، بیست ودومین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره بوعلی سینا با عنوان «درنگی در زمانه ابن سینا» روز چهارشنبه ۱۳ مرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب انجام می شود.
یکی از دوران هایی که اسلام در اوج شکوفایی قرار داشته است، دورانی است که از آن به رنسانس اسلامی یاد می شود. این دوران که شامل دو قرن سوم و چهارم است همزمان با شکل گیری دولت سامانیان و آل بویه است. توجه سامانیان و آل بویه به فرهنگ و دانش در دستیابی به چنین پیشرفتی سهم بزرگی داشته است. بگفته تعدادی از پژوهشگران، سامانیان خوش رفتارترین شاهان و فرهنگ پرورترین ایشان بوده اند.
قرن چهارم چه خاصیت هایی داشته که قرن طلایی فرهنگ و تمدن ایران و اسلام نامیده شده است. چه شرایطی سبب شده که بزرگانی در علم و ادب همچون زکریای رازی، ابوریحان بیرونی، فارابی، فردوسی، رودکی، ابوسعید ابوالخیر و ابن سینا دراین دوره بالیده اند؟ زمینه و زمانه ابن سینا چه مقدار در شکوفایی دانشمندانی چون او موثر بوده است؟
پاسخ به این سوالات در نشست «درنگی در زمانه ابن سینا» با حضور و سخنرانی مهدی سیدی پژوهشگر تاریخ و ادبیات هم راه است.
این برنامه روز چهارشنبه ۱۳ مرداد از ساعت ۱۱ بامداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و بطور زنده از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به آدرس ketabofarhang، تلگرام این مرکز به آدرس bookcitycc و صفحه آن در پایگاه اینترنتی آپارات پخش می شود.

1400/05/10
13:15:04
0.0 / 5
1293
تگهای خبر: اینترنت , اینستاگرام , برنامه , تلگرام
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱