آغاز پنجمین فصل كاوش معبد لائودیسه نهاوند

آغاز پنجمین فصل كاوش معبد لائودیسه نهاوند

همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از شروع به كار پنجمین فصل كاوش معبد لائودیسه نهاوند در سوم تیرماه ۹۹ اطلاع داد و اظهار داشت: كار كتابخانه ای این كاوش از روز شنبه هفته جاری و امروز فصل جدید آن شروع شد.


محسن جانجان در گفتگو با ایسنا، درباره سرپرست فصل پنجم کاوش معبد لائودیسه اظهار نمود: با عنایت به شرایط کرونایی کشور، درنظر گرفتن سلامتی دکتر رهبر و با موافقت پژوهشکده دیرینه شناسی ایران سرپرستی هیئت پنجمین فصل کاوش به بنده واگذار و مقرر شد دکتر رهبر در جایگاه مشاور علمی در کنار پروژه باشد.
وی افزود: این فصل کاوش با دو رویکرد شروع شده که اولین و مهمترین رویکرد آن حل معضل مردم منطقه دو خواهران نهاوند است چونکه ساکنان این منطقه ۵۰ سال حق ساخت و ساز نداشته اند و با پیگیری های فراوان هم اجازه ساخت و سازهای محدودی به آنها داده شده است.
جانجان خاطرنشان کرد: با عنایت به صورت جلسه وزارتخانه میراث فرهنگی قرار شد گمانه زنی در این منطقه صورت گیرد و مناطق و محدوده هایی که آثاری از دوران سلوکی در آن وجود ندارد در ضوابط بافت تاریخی قرار دهیم تا مشکل مردم منطقه حل شود.
سرپرست هیئت پنجمین فصل کاوش معبد لائودیسه نهاوند با اشاره به اینکه در مناطقی که گرفتار بافت فرسوده می شوند مهاجرت پذیری اتفاق می افتد، اظهار داشت: مهاجرت پذیری مشکلات فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد که در منطقه دوخواهران این اتفاق افتاده است.
وی افزود: امیدواریم با روند کاوش گره گشایی در کار مردم منطقه اتفاق بیفتد و بتوانیم محله دوخواهران را سامان بدهیم و همینطور از اتفاقات ناگوار احتمالی آینده در منطقه جلوگیری نماییم.
رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند درباره دیگر هدف پنحمین فصل کاوش معبد لائودیسه توضیح داد: در حین گمانه امکان دارد به شواهدی از دوران سلوکی و کشف معبد لائودیسه بربخوریم که این رویکرد در تمامی فصل های کاوش مد نظر بوده است.



1399/04/03
15:56:59
5.0 / 5
2244
تگهای خبر: فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱