استقامت بخشی دیواره غربی سازه های آبی شوشتر مشكل اعتبار ندارد

استقامت بخشی دیواره غربی سازه های آبی شوشتر مشكل اعتبار ندارد

به گزارش بلك بلاگ معاون میراث فرهنگی كشور با بیان این‎كه استقامت بخشی دیواره غربی سازه های آبی شوشتر مشكل اعتبار ندارد، اظهار داشت: باید تلاش نماییم تا در تثبیت دیواره، صخره‎ها و سنگ‎های موجود حفظ شوند.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، محمدحسن طالبیان در آیین گشایش كارگاه «مدیریت گردشگری پایدار در پایگاه های جهانی ایران» كه در محل خانه تاریخی مرعشی شوشتر برگزار شد، اظهار داشت: «اصلی ترین هدف جهت راه اندازی این كارگاه تبادل تجربه و دانش در حوزه های مختلف است چونكه نیاز است در این عرصه مفاهمه و تبادل تجربه بیشتری صورت گیرد.»
معاون میراث فرهنگی كشور، شوشتر را یك موتور صنعتی قبل از انقلاب صنعتی دانست و اظهار داشت: «دیواره غربی سازه های آبی توسط كارشناسان مختلف بازدید شده است، این دیواره نیازمند پایش زیادی است و اگر بدانیم می خواهیم چه نماییم، آن اقدام زمان زیادی به خود اختصاص نمی دهد.»
او تاكید كرد: «می توانیم با شاتكریت و... اقداماتی در حوزه عمرانی انجام دهیم و دیواره را تثبیت نماییم، ولی آن دیواره دیگر سازه های آبی شوشتر نیست، باید تلاش نماییم همین صخره و همین سنگ ها حفظ شوند.»
طالبیان عنوان كرد: «قبول دارم كه اطلاعات ما از سازه ها و آثار تاریخی با آن چه در واقعیت وجود دارد فاصله بسیاری دارد؛ در این زمینه نیاز داریم تبادل تجربیات داشته باشیم. خوزستان بهشت باستان‎شناسان است، آنچه در همه كشور روی زمین وجود دارد، در خوزستان بزرگ به صورت تاریخ زیرزمین وجود دارد.»
كارگاه آموزشی مدیریت گردشگری پایدار در پایگاه های جهانی با همكاری دفتر منطقه ای یونسكو در تهران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می گردد. در این كارگاه پنج روزه مدیران پایگاه های میراث جهانی از سراسر كشور حضور دارند.

5.0 از 5
1398/08/16
21:04:44
4311
تگهای خبر: آموزشی , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴