حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای؛

ثبت نام سامانه همگرا شروع شد

ثبت نام سامانه همگرا شروع شد

بلك بلاگ: ساختار حمایتی همگرا بعد از سپری شدن چند سال فرآیندهای فكری و نیازسنجی و با هدف مشخص حمایت همسو با نیازهای بازی سازان شروع به كار می كند.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، در جهت پشتیبانی از صنعت بازی و فعالان عرصه تولید در كشور، همینطور جهت پیاده سازی نظامی ساختارمند، شفاف و شایسته سالار كه منتج به هم گرایی تمامی حمایت های بنیاد ملی بازی های كامپیوتری از صنعت بازی باشد و با چشم اندار رشد، اعتلاء و ارتقاء تیم ها و شركت های بازسازی، ساختار حمایتی «همگرا» بعد از سپری شدن چند سال فرآیندهای فكری و نیازسنجی و با هدف مشخص «حمایت همسو با نیازهای بازی سازان» متولد شد و از امروز ۲۸ مردادماه رسما كار خویش را آغاز می كند.

بنیاد ملی بازی های كامپیوتری از بدو تاسیس برنامه های متنوعی برای پشتیبانی از توسعه شركت ها و صنعت بازی های ویدیویی طراحی و اجرا كرده است.
جهت منسجم سازی این حمایت ها، واحد پشتیبانی از بازی های ویدئویی در این بنیاد با ساختاری جدید از سال ۹۶ شكل گرفته است و تحت واحدی با عنوان ساختار حمایتی همگرا تعریف شده است.
ازاین رو همگرا، مجموعه ای متمركز از شاخص ها و روش هایی است كه منتج به ارائه حمایت‎های مشخص به تولیدكنندگان بازی های كامپیوتری می گردد. هدف اصلی همگرا شفاف و هدف مندكردن حمایت های تعالی بخش است.
حمایت های همگرا به تیم های فعال (حتی با یك نفر عضو) و شركت های بازی سازی تعلق می گیرد كه در چهارسال گذشته حداقل دو بازی (یا یك بازی و یك نمونه اولیه از بازی) تولید كرده باشند. بازی سازان می توانند در پورتال همگرا ثبت نام كنند و بعد از ارزیابی بر مبنای شاخص های مختلف و دریافت رتبه بر اساس این شاخص ها حمایت دریافت نمایند.
این شاخص ها در چهار حوزه توانمندی تیم/شركت (۳۰% كل امتیاز)، كیفیت و اثرگذاری بازی (۴۹% كل امتیاز)، مولفه های فرهنگی بازی (۱۰% كل امتیاز) و مولفه های تاثیرگذاری شركت/تیم در صنعت بازی (همكاری با همگرا) (۱۱% كل امتیاز) دسته بندی می شوند.
نهایتا بعد از ارزیابی و رتبه بندی، بسته های حمایتی متنوع در اختیار تیم ها و شركت ها قرار می گیرد كه می توانند از میان این بسته ها حمایت های مورد نیاز خویش را انتخاب كنند. بخش قابل توجهی از حمایت های همگرا بدون بازپرداخت هستند.
این حمایت ها شامل تجهیزات، امكانات و محل استقرار، پشتیبانی و آزمون در تولید و نشر بازی، جذب تسهیلات مالی و سرمایه گذاری، مشاوره تخصصی و توسعه ساختاری، تبلیغات، بازاریابی و توسعه بازار، آموزش و تسریع فرآیند رشد شركت هستند.
ساختار حمایتی همگرا از امروز ۲۸ مرداد كار خویش را شروع كرده و تیم ها و شركت های متقاضی از امروز تا ۱۷ شهریور فرصت دارند تا در پورتال همگرا ثبت نام كنند. بعد از آخر مهلت ثبت نام، حداقل ۴۵ روز فرآیند ارزیابی طی خواهد شد و پس از آن رتبه ها اعلام شده و انتخاب و تخصیص حمایت ها آغاز می گردد. بدیهی است بازی سازانی كه در نخستین سال حمایتی همگرا ثبت نام نكنند، با عنایت به محدود بودن زمان ثبت نام باید تا شروع سال حمایتی آتی و باز شدن فرآیند ثبت نام سال آینده منتظر بمانند.
بازی سازان برای ثبت نام و اطلاعات بیش تر می توانند به سایت http: //hamgara.org رجوع كنند.

5.0 از 5
1397/05/28
23:19:44
4242
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳