جواد اعرابی درگذشت

جواد اعرابی درگذشت

به گزارش بلک بلاگ، جواد اعرابی، بازیگر، تهیه کننده و منتقد تئاتر دارفانی را وداع گفت.


محمد رسول صادقی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر این خبر را تایید نمود و به ایسنا اظهار داشت که این فعال هنری بامداد امروز، یکشنبه هشتم مرداد در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.
جواد اعرابی، همچون فعالان تئاتر بود که در شاخه های گوناگونی همچون بازیگری، تهیه کنندگی، مدیریت تولید، دستیاری و نگارش نقد و پژوهش فعالیت می کرد.
در کارنامه هنری او بازی در نمایش هایی همچون «رام کردن زن سرکش»، «غول بزرگ مهربان» هر دو به کارگردانی مریم کاظمی، «آرامگاه خانودگی» کار سوسن رحیمی و فیلمهای سینمایی «غلامرضا تختی» و «پارازیت» دیده می شود.
یکی از آخرین فعالیتهای وی در تئاتر بازی و مدیریت تولید در نمایش «اتللو» به کارگردانی حمید مظفری است که در تماشاخانه ایرانشهر بر صحنه رفت.
جواد اعرابی در سال هایی که تله تئاترهای تلویزیونی ساخته می شد، تهیه کنندگی چندین تله تئاتر را بر عهده گرفت.
وی همینطور در کنار فعالیتهای هنری در امور صنفی هم فعال بود. اعرابی سال ها بازرسی خانه تئاتر را بر عهده داشت و چندین دوره هم عضو هیات مدیره انجمن صنفی نویسندگان و منتقدان تئاتر بود.
اعرابی علاوه بر اینها در زمینه پژوهش و نقد هنری هم دستی در کار داشت و چندین پژوهش متعدد در زمینه تئاتر از خود به یادگار گذاشته است.
اطلاعات تکمیلی در رابطه با جزئیات خاکسپاری وی در خبرهای بعدی منتشر می شود.




منبع:

1402/05/09
07:56:28
0.0 / 5
255
تگهای خبر: تئاتر , سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴