رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان:

بزرگترین فرصت جمهوری اسلامی در اختیار طلاب جامعه المصطفی است

بزرگترین فرصت جمهوری اسلامی در اختیار طلاب جامعه المصطفی است

به گزارش بلک بلاگ، خراسان رضوی رییس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان اظهار داشت: طلاب جامعه المصطفی به عنوان سفیران علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی و دانش آموختگان حوزه علمیه توانسته اند نقش بسیار موثری در تحقق عملی جهاد تبیین و آگاهی بخشی، رشد و هدایت مردم کشورهای خود ایفا کنند. همیشه بزرگترین فرصت جمهوری اسلامی در سطح جهان همین دانش آموختگان هستند.



حجت الاسلام محمدرضا صالح امروز، ۱۶ شهریور ماه، در مراسم آیین شروع سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی که در محل این نمایندگی برگزار شد، اظهار داشت: جامعه المصطفی نهادی است که همزمان با شروع جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده و امروز شجره طیبه ای است که میوه های شیرین آن جهان اسلام و بشریت را بهره مند کرده است.

وی عنوان کرد: جامعه المصطفی با وجود تنگناها، مشکلات اقتصادی و... خوشبختانه در حد توان خود با بهره مندی از ظرفیت و هدایت های مقام معظم رهبری و بهره گیری از حمایت های ویژه تولیت آستان قدس رضوی شرایط پیشرفت طلاب از ملیت های مختلف در ابعاد علمی، معرفتی و بصیرتی را فراهم نموده است.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان این نمایندگی را بزرگترین نمایندگی جامعه المصطفی در داخل و خارج از کشور توصیف کرد و اظهار داشت: این نمایندگی امروز با بیش از ۲۵۰۰ طلبه از ۵۰ کشور جهان توانسته در بیش از ۳۰ رشته و گرایش در قالب ۱۴ مدرسه که هفت مدرسه، مدارس تابعه و هفت مدرسه هم مدارس پیوسته به ماست، نیرو جذب نماید. البته از تعداد ۲۵۰۰ طلبه فعلی بیش از ۸۰۰ نفر از طلاب بانوان طلبه از ۳۰ کشور جهان هستند.

صالح عنوان کرد: در حقیقت طلاب جامعه المصطفی به عنوان سفیران علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی و دانش آموختگان حوزه علمیه توانسته اند نقش بسیار موثری در تحقق عملی جهاد تبیین و آگاهی بخشی و رشد و هدایت مردم کشورهای خود ایفا کنند.

وی اشاره کرد: امروز طلاب جامعه المصطفی در قالب شبکه های عظیمی از روحانیون دینی با تاسیس حوزه های علمیه در سراسر جهان در قالب مبلغان مذهبی، ائمه جمعه و جماعات، اساتید و مدرسان، نویسندگان و مترجمان، مدیران حوزه های علمیه و فعالان عرصه اجتماعی در سراسر جهان نقش آفرین بوده اند.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان بیان کرد: بازتولید میراث عظیم اسلام ناب و تعالیم و آموزه های نجات بخش اهل بیت(ع) به زبان های مختلف و انتقال این مفاهیم به مناطق مختلف جهان یکی از اتفاقات بزرگ در طول تاریخ تشیع بوده است.

صالح بیان کرد: امروز به برکت فضلای جامعه المصطفی و هدایت های رهبری معظم انقلاب بیش از ۴۰۰۰ عنوان کتاب به ۳۰ زبان دنیا ترجمه و انتشار یافته که از زمان ائمه اطهار(ع) تا حالا این انتقال میراث تمدنی به زبان های مختلف در فضای مجازی سابقه نداشته است.

وی اشاره کرد: طلاب جامعه المصطفی به عنوان یک ظرفیت بی بدیل علمی، فرهنگی و تبلیغی خودرا در خدمت تحقق اهداف بلند اهل بیت(ع) و در خدمت آرمان ها و سیاست های آستان قدس رضوی قرار داده اند تا پیامرسان و ابلاغ کننده کلام اهل بیت(ع) به جهانی که آماده شنیدن معارف زلال دینی و پیام رسای اسلام ناب محمدی(ص) و گفتمان انقلاب اسلامی است، برسانند.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان اظهار داشت: زمانی که جبهه کفر و استکبار جهانی با عوامل منطقه ای خود بصورت یکپارچه و به فرموده مقام رهبری آرایش جنگی برای هجوم فکری، فرهنگی، اقتصادی و نظامی به کیان جمهوری اسلامی ایران و عقاید تشیع گرفته اند، این جمع فرهیخته و بین المللی سد محکمی در مقابل این هجمه فرهنگی است.

آموزش باید پژوهش محور و تربیت مدار باشد

حجت الاسلام عباس جوانشیر، معاون آموزشی نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان، با اعلان اینکه سال تحصیلی امسال را در حالی شروع می نماییم که رنگ و بوی اربعین بر آن حکمفرماست، اظهار داشت: شروع سال تحصیلی جدید نه یک شروع فقط آموزشی بلکه یک شروع فرهنگی، تربیتی، اخلاقی و پژوهشی است و اصلا آموزش بدون فرهنگ، تربیت، پژوهش و روحیه جستجوگرانه، یک آموزش ناقص بوده و بدین جهت شعار ما این است که آموزش باید پژوهش محور و تربیت مدار باشد.

وی عنوان کرد: در حقیقت برای کسب علم باید ارتباط با خداوند متعال محقق شود و توسل و توکل نیز صورت گیرد؛ پس حرکت عظیم اربعینی و این ابراز عشق و علاقه نسبت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) یعنی فعال سازی و عملی سازی دانش ها، باورها و اعتقاداتی است که در کلاس های درس پیرامون آنها به فراوان گفت و گو کرده ایم.

معاون آموزشی نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان با اعلان اینکه فراگیری، عمل و تعلیم از اهداف جامعه المصطفی است، اشاره کرد: بدین جهت شما طلاب عزیز باید در نظر داشته باشید که با توجه به این که جامعه المصطفی یک نهاد حوزوی مدرن است، به همین دلیل اقتضائات حوزوی نیز باید در آن حفظ شود.

جوانشیر بیان کرد: ما در جامعه المصطفی از لحظه ورود دانشجویان به این سیستم علمی و معنوی، تلاش داریم که تمام مولفه های اخلاقی تربیتی رعایت شود. انگیزه بالا و روحیه جست جوگرانه و پژوهش طلاب برای ما اهمیت دارد. این در حالیست که افراد دارای هوش و استعداد بالا و افرادی که در رابطه با منبع عظیم وحیانی قرآن کریم هستند در اولویت جذب ما قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اقدامات جامعه المصطفی در خراسان اشاره کرد: بیش از ۲۵۰ نفر حافظ قرآن از ملیت های مختلف شناسایی شدند و در پروسه جذب جامعه المصطفی قرار گرفتند، به شکلی که در سال قبل بیش از ۳۰۰ نفر از ۲۰ کشور در این نمایندگی پذیرش شدند و سعی کردیم که این افراد از بهترین ها باشند.

معاون آموزشی نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان اظهار داشت: همین طور سعی کردیم به توان افزایی طلاب و برگزاری کارگاه هایی که بتواند در تحصیلات تکمیلی به این افراد کمک نماید برگزار کردیم و همین برگزاری ها موجب شد آمار پذیرفته شدگان امسال متفاوت از سالهای قبل باشد.

جوانشیر عنوان کرد: به نظر من ورودی های حوزه علمیه باید از حداقل هوش، استعداد و انگیزه کافی و همین طور سلامت روان برخوردار باشند، به همین جهت طرح غربالگری روانشناختی در برنامه های جامعه المصطفی قرار گرفت که اقدام مشترک معاونت فرهنگی تربیتی با مرکز مشاوره جامعه المصطفی و معاونت آموزش بود.

وی اظهار داشت: در حقیقت جامعه المصطفی در خراسان بهترین، فعال ترین و بزرگ ترین نمایندگی در ایران است و ما به کسب این توفیق افتخار می نماییم. برمبنای رتبه بندی پژوهشی نمایندگی خراسان در ارزیابی سال ۱۴۰۰ داشته جامعه المصطفی در هشت سال قبل صدرنشین بوده و در نمایشگاه های پژوهش نیز به عنوان غرفه برتر انتخاب شده است.

معاون آموزشی نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان اظهار داشت: برگزاری ۲۰ همایش ملی و بین المللی، حضور ۱۲۰۰ محقق از ۳۰ ملیت، ۱۲۰ عنوان کتاب چاپ شده، ۳۰ ترجمه، ۸۰ کتاب اختصاصی طلاب، برگزاری بیش از ۳۰۰ کارگاه دانش افزایی، ۱۸ کرسی علمی و.... همچون افتخارات این نمایندگی در خراسان است.




1401/06/16
19:25:33
0.0 / 5
375
تگهای خبر: آموزشی , اساتید , برنامه , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵