نگاهی به روزنامه های امروز جهان

نگاهی به روزنامه های امروز جهان

نگاه روزنامه های امروز جهان به انتخاب نخست وزیر تازه پاکستان، دیده شدن روشنایی ای که خبر از زاده شدن یک ستاره می دهد، همه پرسی در مکزیک و انتخابات در فرانسه است.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، امروز سه شنبه ـ ۲۳ فروردین ماه ـ با اهمیت ترین عناوین خبری روزنامه های جهان، به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ به شرح زیر است:

نخست وزیری برای پاکستان



روزنامه های فرانسه و با آنها لوفیگارو، خبر از انتخاب نخست وزیر تازه پاکستان دادند. آن چه خبر نخست بعد از اختتام دور نخست انتخابات رییس جمهوری در فرانسه و جنگ در اوکراین است. بعد از رای عدم اعتماد به عمران خان، مجلس پاکستان شهباز شریف را بعنوان نخست وزیر انتخاب نمود. وی در شروع سال های هفتاد زندگی، بر کرسی نخست وزیری پاکستان، تکیه زد.
و نگاه دیگر لوفیگارو، به شروع دور دوم انتخابات رییس جمهور در فرانسه است. امانوئل مکرون و مارین لوپن، به دور دوم رفتند. پیش بینی می شود، پیروزی از آن امانوئل مکرون با پنجاه و پنج درصد آرا باشد.
اهمیت مکرون



روزنامه های انگلیس همانند روزنامه های فرانسه نگاه به انتخابات در فرانسه دارند. اکونومیست هم همین طور. بر روی جلد اکونومیست، مکرون، دو سوی پارچه های پرچم را گرفته و چنان پرده ای آنها را می بندد. با این عنوان که چرا سرنوشت مکرون، در فراسوی فرانسه، اهمیت دارد؟ هنگامی که در ۲۰۱۷ مکرون برای اولین بار برگزیده شد خیلی زود رییس جمهوری «معیار» شد. جوان، هوشمند و منطقی و البته در زمانه ای بود خوش برای لیبرال های اروپا.
همه پرسی در مکزیک



ال پائیس نوشت: رییس جمهوری مکزیک، لوپز اوبرادور نتیجه همه پرسی را از آن خود کرد. از هر ده نفر، نه تن، رای به ماندن او بر کرسی رهبری آن کشور دادند. نتیجه ای که پیش بینی شده بود. این همه پرسی ای برای ماندن یا رفتن او از قدرت بود. منتقدان می گویند این همه پرسی راه را برای طولانی کردن مدت دوره رییس جمهوری هموار کرد. لوپز اوبرادور، آنرا همه پرسی تاریخی خواند. یک چپ گرای منتقد می گوید: دموکراسی داریم و مردم مسئول اند.
در حاشیه خبرهای امروزآمده است:
ستاره ای زاده شد



گاردین در بخش فضا می نویسد: سوسوی نوری در فاصله سیزده میلیارد سال نوری، بر روی تلسکوپ فضایی «هابل» دیده شد. روشنایی ای که خبر از زاده شدن یک ستاره می دهد. از اولین ستاره های زاده شده در فضا. انگلیسی ها، آنرا «ارندل» می خوانند. به زبان انگلیسی قدیم، «ستاره صبح» است. یک میلیارد سال بعد از مهبانگ یا انفجار این اولین زاده شده است. «هابل» تلسکوپ فضایی، هنگام زاده شدن ستاره را نشانه رفته است. ستاره ای در بین کهکشان هایی که دشوار دیده می شوند. ستاره ارندل، دورترین ستاره شناسایی شده، تا به امروز است.




منبع:

1401/01/24
13:36:24
0.0 / 5
410
تگهای خبر: روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱