درآمد گزارشگرهای ورزشی دنیا چقدر است؟

درآمد گزارشگرهای ورزشی دنیا چقدر است؟

به گزارش بلک بلاگ گزارشگرها و خبرنگاران ورزشی همواره نقش مهمی را در انتقال درست و بی طرفانه اطلاعات، درباره رویدادهای ورزشی و بازیکنان تیم ها، به علاقمندان ورزش ایفا کرده و با عنایت به وظایف خطیری که به آنها محول شده است، همیشه یکی از پرسش ها درباره این قشر این بوده که چقدر درآمد دارند؟


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، گزارشگر و خبرنگار ورزشی را بعنوان فردی می شناسیم که اطلاعات ورزشی را جمع آوری می کند، با ادبیات خودش به نگارش درمی آورد و آنها را یا در جریان گزارش یک مسابقه ورزشی برای تلویزیون و یا به صورت مکتوب (در قالب یک مقاله و خبر) با مخاطبانش به اشتراک می گذارد. و البته در این راه، داشتن سابقه و زمینه ورزشی، می تواند فرصت های شغلی بهتری را برای این دسته از گزارشگرها فراهم آورد.
بر اساس اطلاعات عرضه شده در وب سایت «پی اسکیل»، درآمد سالانه یک گزارشگر ورزشی در کشوری مانند ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۱، حدود ۳۸هزار دلار است و این مبلغ به صورت سالانه برای افراد مختلف بین ۲۷ تا ۶۸ هزار دلار متفاوت است.
به طور معمول گزارشگرها و خبرنگاران ورزشی یکی از مدارک دانشگاهی خویش را در رشته های در رابطه با این حرفه همچون روزنامه نگاری و یا ارتباطات کسب می کنند، همینطور بعضی از فعالان این حرفه، مدارک تکمیلی در حوزه ورزش دارند.
گستره فعالیت گزارشگرهای ورزشی، تلویزیون های منطقه ای و یا ملی، روزنامه ها، رادیو و یا نهادهای آنلاین را شامل می شود. در این حرفه، گزارشگر اطلاعات مورد نیاز درباره نتایج و امتیازهای بازی، صدمه دیدگی بازیکنان، تغییر در ترکیب تیم ها و سایر اطلاعات مربوطه را عرضه می دهد و همچون حرفه ای های حوزه روزنامه نگاری باید از صحت اطلاعات اطمینان حاصل کرده و جدید ترین اطلاعات موجود را گزارش کند.



1400/03/25
22:33:12
0.0 / 5
924
تگهای خبر: روزنامه , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵