با حضوری ناشرانی از ۶۳ كشور جهان؛

پنجمین گردهمایی ناشران جهان با عنوان فلوشیپ استانبول انجام شد

پنجمین گردهمایی ناشران جهان با عنوان فلوشیپ استانبول انجام شد

بلك بلاگ: پنجمین گردهمایی ناشران و فعالان حوزه نشر با عنوان فلوشیپ استانبول با حضور 265 ناشر و آژانس ادبی از 63 كشور جهان و تركیه با هدف آشنایی و تبادلات ناشران باهم در هتل جواهر استانبول اجرا شد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آژانس ادبی و ترجمه پل بعنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در این دوره از فلوشیپ استانبول برای معرفی بیش از ۵۰۰ اثر ایرانی در موضوعات مختلف ادبی، تاریخی، اجتماعی، كودك و نوجوان به ناشران سایر كشورها حضور پیدا كرد.
كوروش مقتدری وابسته فرهنگی كشورمان در استانبول ضمن حضور و بازدید از محل برگزاری فلوشیپ استانبول با جعفری اقدم مدیر آژانس ادبی و ترجمه پل دیدار و گفت و گو كرد.
در این رویداد بین المللی در حوزه حق تالیف وچاپ و نشر كه از طرف اتحادیه چاپ و نشر تركیه و با همكاری وزارت فرهنگ و گردشگری تركیه برگزار شد، ناشران و آژانس های ادبی كشورهای مختلف در ضمن روزهای برگزاری ملاقات های مختلفی با یكدیگربه منظور عقد قرارداد و فروش حق تالیف آثار داشتند.
بنا به اظهارات برگزار كنندگان هدف این رویداد بین المللی توسعه روابط حرفه ای بین ناشران تركیه ای با ناشران و آژانس های ادبی دیگر كشورها و همین طور تبدیل شهر استانبول به شهری بین المللی جهت مبادلات كپی رایت است.
اولین دوره این فلوشیپ در سال ۲۰۱۶ با شركت ۱۴ كشور، دومین دوره در سال ۲۰۱۷ با شركت ۲۱ كشور، سومین دوره آن در سال ۲۰۱۸ با شركت ۶۶ كشور و چهارمین دوره در سال ۲۰۱۹ با شركت ۸۰ كشور در شهر استانبول برگزار شده است.


منبع:

5.0 از 5
1398/12/18
14:27:35
3277
تگهای خبر: رمان , شركت , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴