توسط انتشارات به نشر؛

یك روایت معتبر درباره سازمان مجاهدین خلق چاپ شد

یك روایت معتبر درباره سازمان مجاهدین خلق چاپ شد

به گزارش بلك بلاگ كتاب یك روایت معتبر درباره سازمان مجاهدین خلق شامل تاریخچه سازمان تروریستی مجاهدین خلق توسط انتشارات به نشر منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، كتاب «یك روایت معتبر درباره سازمان مجاهدین» با رویكرد نگاهی بر تاریخچه یكی از مخوف ترین سازمان های تروریستی جهان اخیرا توسط انتشارات به نشر(آستان قدس رضوی) انتشار یافته و به بازار نشر آمده است.
این كتاب یكی از عناوین مجموعه «یك روایت معتبر» است كه به قلم شهرام بزرگی نوشته شده و مولف در آن، سراغ جریان ها و اتفاقات بیشتر از یك دهه قبل از تاریخ پیدایش سازمان مجاهدین خلق رفته است. بزرگی در این كتاب با مشخص كردن ریشه پیدایش چنین احزاب و تشكل هایی در آن برهه حساس تاریخی، فعالیت این سازمان را در سال ها و جریان های متاخرتر روایت و در نهایت عملكرد آنها را بررسی و تحلیل كرده است.
شهریور ماه ۱۳۴۴ آغاز فعالیت رسمی تشكیلاتی به نام «سازمان مجاهدین خلق» بود؛ سازمانی كه در اولین اقدام به علت ناكافی دانستن تفسیر رسمی از دین با ایجاد گروه های بحث به تدوین ایدئولوژی دینی و سیاسی خود پرداختند و تلاش كردند كه كتاب ها و جزوه هایی را تهیه كنند كه بعنوان متن آموزشی در سازمان استفاده گردد تا نیروی جدیدی كه به سازمان وارد می شد از همان ابتدا با برنامه مدون و مشخصی در راه مبارزات انقلابی خود طبق اصول تشكل متبوع قدم برداشته و پیش برود.
مخاطب این كتاب، به صورت خلاصه در راه تحلیل و بررسی ماهیت و چگونگی پیدایش و فعالیت سازمان مجاهدین خلق از ظرفیت ها و جریان های اولیه قرار می گیرد كه بعدها به شكلی بنیانگزار پیدایش سازمان شدند كه در طول سال ها به نقطه حضیض فعلی اش رسیده است. در این اثر پیدایش، تاسیس و تدوین ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق، آثار تالیفی سازمان مجاهدین خلق، آموزش های سیاسی و اجتماعی در این سازمان، گسترش تشكیلات ورود سازمان به مقوله آموزش نظامی، گردش به ماركسیسم، بازسازی سازمان در زندان و فعالیت های آن پس از سرنگونی حكومت پهلوی، ترور و شورش های مسلحانه پرداخته شده است.
«یك روایت معتبر درباره سازمان مجاهدین خلق» این نكته را یادآوری می كند كه برای تحلیل و بررسی یك تشكل، حزب یا سازمانی كه در مقطعی از تاریخ به وجود آمده و نام و اعتبار هر چند كمی یا منفی برای خودش بهره برده نه تنها باید اتفاقات و جریان های مربوط به آن مقطع زمانی بررسی شود، بلكه باید با نگاهی موشكافانه به ریشه های تاریخی آن مراجعه نمود و پیشینه و منشا اصلی پیدایش آنرا مشخص كرد.
این كتاب با ۸۳ صفحه و شمارگان هزار نسخه چاپ شده است.

1398/06/27
14:23:00
5.0 / 5
4390
تگهای خبر: آموزشی , برنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵